سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان همدان پایلوت اجرای کشت حبوبات طرح امنیت غذایی کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان همدان گفت: استان همدان یکی از ۴ استان پایلوت کشور برای اجرای طرح کشاورزی امنیت غذایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهرام پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی استان همدان با بیان اینکه هم اکنون در همدان و فامنین در اراضی دیم طرح  کشت حبوبات را داریم ادامه داد: هم اکنون ۵ درصد اراضی دیم استان نزدیک به ۱۵ هزار هکتار در این طرح، زیر کشت گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی رفته است.

او ادامه داد: در این طرح ارقام جدید گندم و حبوبات کشت می‌شود تا هم کیفیت بهتر و هم تولید بیشتر داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان همدان ادامه داد: بعلت تحریم های موجود ، در طرح امنیت غذایی حضور کارشناسان و ماشین آلات خارجی ضروری  نیست و تکیه ما بر دانش کارشناسان و تجربیات کشاورزان است  چرا که به دنبال  کاهش مصرف آب و افزایش تولید هستیم.

شهرام پرورش از توسعه اجرای این طرح طی ۳ سال آینده هم خبر داد و گفت: با توسعه طرح امنیت غذایی نیمی از اراضی دیم استان همدان باید زیر کشت طرح امنیت غذایی می‌رود.

او از تشکیل اتحادیه کمباین داران استان همدان هم خبر داد و گفت: ما ۸۰۰ کمباین دار در استان داریم که آن‌ها به همراه کمباین داران سایر استان‌ها که در استان ما فعالیت می‌کنند آموزش می‌بینند و برای رفع مشکلات خود با سازمان جهاد کشاورزی در ارتباط هستند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.