سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوشیاری هرچه بیشتر مدیران استان سمنان در مقابل تهدید های سایبری

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: با توجه به پیچیدگی در فناوری اطلاعات و نوع تهدیدهای سایبری می طلبد مدیران استان هوشیار باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت:  نوع تهدیدهای سایبری با توجه به قابلیت‌های افزایشی در فناوری اطلاعات مرتب در حال پیچیدگی خاص و افزایش است.

او افزود: زیرساخت‌های دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در حال هوشمندسازی و به کارگیری فناوری اطلاعات است و از نکته‌های مهم این بخش که مدیران این دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند، تغییر فضای تهدیدهای سایبری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اینکه هشدارهای لازم به منظور مقابله با تهدیدهای سایبری در سال‌های گذشته به مدیران دستگاه‌های اجرایی داده شد، تصریح کرد: مدیران باید پاسخگوی هرگونه خسارت در بخش‌های فنی و حیاتی دستگاه‌های اجرایی باشند.

کارخایی به فرصت‌ها و چالش‌های هوشمندسازی زیرساخت‌ها اشاره و ابراز داشت: فناوری‌های نوین با رشد سریعی که در این سال‌ها داشتند، برخلاف کاربردها و خدماتی که می‌تواند به مردم ارائه دهند، تهدیداتی را نیز در قالب خود، به وجود آورده است‌.

او بیان کرد: به همین منظور پدافند غیرعامل برای مقابه این تهدیدها الزام‌هایی را ارائه داد و در صورت هر گونه رعایت نکردن الزام‌ها، مسئولیت با دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تاکید کرد: مهارت نداشتن نیروهای دستگاه‌های اجرایی در بخش فناوری اطلاعات یکی از مشکلات مقابله با هرگونه تهدیدهای احتمالی سایبری است.

کارخایی تصریح کرد: تاکنون ۲۵ دستگاه توسط کمیته ارزیابی حوزه فناوری مورد ارزیابی قرار گرفته است و مباحث مربوط مورد تجزیه و تحلیلی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات بررسی شد.

انتهای پیام / م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.