سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد خارق‌العاده مکزیک در قتل؛ کشته شدن یک نفر در هر ۱۵ دقیقه

وزارت امنیت عمومی مکزیک در گزارشی اعلام کرد در یک سال اخیر در هر ۱۵ دقیقه یک نفر در این کشور کشته شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ال موندو از مکزیکوسیتی، وزارت امنیت عمومی مکزیک در گزارشی اعلام کرد در یک سال اخیر در هر ۱۵ دقیقه یک نفر در این کشور کشته شده است.

بر اساس آمار‌های ثبت شده از ۱ دسامبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۹، ۳۴ هزار و ۵۷۹ نفر در مکزیک کشته شده اند. این رقم برابر با ۹۴ کشته در هر روز و ۴ کشته در هر ساعت است.

این آمار نشان می‌دهد حتی بدون در نظر گرفتن شمار کشته‌های ثبت شده در آخرین ماه سال ۲۰۱۹، یک سال گذشته خونین‌ترین سال در مکزیک از سال ۱۹۹۷ است. میزان قتل‌ها در مناطقی مانند گواناخواتو یا مکزیکو سیتی، پایتخت این کشور که به شکل سنتی کمتر صحنه خشونت بوده اند، افزایش چشم گیری داشته است. علاوه بر این، در مناطق مرزی این کشور مانند باخا کالیفرنیا، که تحت فشار حضور مهاجران است، میزان قتل و خشونت افزایش زیادی داشته است.

در گزارش وزارت امنیت عمومی مکزیک آمده، یک روز بعد از آخرین روز این آمار گیری یعنی یکم دسامبر، با ثبت ۱۲۷ مورد قتل خونین‌ترین روز سال بوده است. این روز اولین سالگرد حضور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک در قدرت است. به نظر می‌رسد برنامه‌هایی که در یک سال گذشته رئیس جمهوری مکزیک برای بهبود اوضاع امنیتی در این کشور اجرا کرده، نتوانسته است خشونت‌ها را کنترل کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.