سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس رسانه ملی مطرح کرد؛

حوزه مستند در حال رشد و توسعه است/ افزایش ۵۰ درصدی بودجه شبکه مستند

رئیس رسانه ملی گفت:بودجه اجرایی و تولیدی شبکه مستند را با همه سختی‌هایی که ما داریم ۵۰ درصد دیگر اضافه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی مستند گفت: امیدوارم که این جشنواره نقطه عطفی در تحولات مستند کشور، منطقه و تا سطح جهانی باشد.

وی افزود: این جشنواره ملی موجب رشد و ارتقا مستند را فراهم کرده است. همان طور که گفته شد خوشبختانه بیش از ۷۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است. به برگزیده‌ها تبریک می‌گویم. امیدوارم که این جریان ادامه داشته باشد و این کار حماسی و مسابقه ادامه داشته باشد. امسال خوشبختانه بخش مستندنگاری هم به جشنواره اضافه شده و مورد توجه قرار گرفت.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: شبکه مستند شبکه فوق‌العاده‌ای است و تک تک شما در این افتخار سهیم هستید و نخبگان جامعه از این شبکه استفاده می‌کنند؛ البته مردم عادی هم بیننده شبکه مستند هستند، اما این مهم است که شبکه مستند مورد توجه نخبگان و اساتید و محققان و دانشمندان کشور هم قرار می‌گیرد.

عسکری افزود: حدود ۲۸۰ مستندنگار و مستندساز در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند. این عزیزان ستاره‌های درخشان رسانه در این دوره زمانی خواهد بود و به نظر بنده یک نقطه عطفی برای آینده تاریخ رسانه ملی در تاریخ رسانه کشور عزیزمان محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: برگزیدگان این جشنواره سرمایه‌های ملی هستند.

رئیس رسانه ملی گفت: حوزه مستند در حال رشد و توسعه است، بودجه و امکانات زیادی را هر سال براساس لیاقت و شایستگی به بخش مستند دادیم، بودجه اجرایی و تولیدی شبکه مستند را با همه سختی‌هایی که ما داریم ۵۰ درصد دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تراز ما در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در برترین تراز قرار دارد و این هنوز محرز است و کشور‌های اطراف ما هیچ کدام از توانایی و تراز جمهوری اسلامی در مستند ندارند و این افتخارات بزرگ باید ادامه داشته باشد. من معتقدم به دلیل نیروی توانا هنرمند، کوشا، جهادی، انقلابی و متعهد به نظام و کشور که ما زیاد داریم، در آینده ما در تراز جهانی خواهیم بود.

رئیس رسانه ملی گفت: مستند به دلیل اینکه با واقعیات و مستندات سر و کار دارد متعهد‌ترین گونه تولیدی در قبال واقعیات و حقیقت هاست، امروز با فناوری‌هایی که ایجاد شده مردم جهان با نگاه زیبایی شناسانه و هنرمندانه مستندسازان به جهان نگاه می‌کنند.

عسکری بیان کرد: مستندسازان شجاعانه با قبول خطرات برای شکار لحظه‌ها و واقعیت‌ها مخاطرات را می‌پذیرند و لحظات را در می‌یابند و زیباترین صحنه‌ها را برای انسان‌ها تهیه می‌کنند که اعجاب انگیز و بسیار زیباست و با هنر در آمیخته می‌کنند با یک دیدگاه و عقبه تحقیقاتی و پژوهشی و ایمانی و اعتقادی و حس زیبای خودشان را ترکیب می‌کند بسته زیبا را به انسان‌ها تحویل می‌دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.