سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میلانی:

شورایاران منابع آلاینده مناطق تهران راشناسایی کنند

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها گفت:باید تاباوری پایتخت در مقابل آلودگی هوا افزایش پیدا کند و شورایاران منابع آلاینده مناطق تهران راشناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش حسینی میلانی نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در نشست آغاز به کار دبیرخانه محلی جشنواره حکایت تهران و تدوین بودجه ریزی محلی با اشاره به قرار دادن سه اولویت محله‌ها در فصل بودجه سال آینده، گفت: از ۳۴۷ محله ۱۴۲ گزارش دریافت کردیم که در بین مناطق ۲۲ گانه پایتخت منطقه ۱۸ بیشترین مشارکت را داشته است.

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها ادامه داد: پس از منطقه ۱۸ مناطق ۱۴ و ۱۹ در رتبه دوم و سوم مشارکت قرار گرفت، اما باید به این نکته اشاره کنم که ۶۰ درصد محلات هنوز گزارش خود را ارسال نکرده‌اند که امیدوارم در زمان باقیمانده تا بودجه‌ریزی سال آینده گزارش‌های دیگر محله‌های پایتخت بر اساس اولویت‌ها ارسال شود.

او با اشاره به آلودگی هوای این روز‌های پایتخت گفت: ما در آذرماه سال جاری تنها ۱۲ روز سالم داشتیم و آمار‌ها نشان می‌دهد، ۱۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز هم برای تمام افراد ناسالم بود.

میلانی با تأکید بر این نکته که حل مشکل آلودگی هوا موضوعی کلان است، گفت:‌مدت‌ها است که در شهر تهران با مسئله آلودگی هوا مواجه هست و پرسش این است که آیا شورایاران می‌توانند در کاهش آلودگی هوا نقش مؤثری داشته باشند یا خیر؟

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها افزود: بسیاری از مردم اعلام می‌کنند که حل مشکل آلودگی هوا وظیفه مدیریت شهری و دولت است، اما تأکید من این است که افراد و شورایی ها باید مشارکت مردمی برای کاهش آلودگی هوا داشته باشند، زیرا ما در کشور ۱۲۰ روز در سال با سکون هوا مواجه هستیم.

او با تأکید بر این نکته که باید تاباوری پایتخت در مقابل آلودگی هوا افزایش پیدا کند، گفت: گام اول مقابله با آلودگی هوا ایجاد حساسیت در بین مردم است و گام دیگر این است که شورایاران منابع آلاینده منطقه را شناسایی و گزارش کنند.

میلانی تأکید کرد: ما در منطقه جنوب و غرب تهران مناطق ثابت آلاینده داریم و باید تلاش کنیم تا شهر را از خودرو خالی و پیاده‌محوری را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار شهری ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.