سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ درصد جمعیت استان آذربایجان شرقی از کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌کنند

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه در هر ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان برای مردم به امانت داده می‌شود گفت:تنها ۲۰ درصد جمعیت استان از کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خدایی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه در استان ۱۱۵ کتابخانه عمومی وجود دارد گفت:در هر ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان برای مردم به امانت داده می‌شود.

او با بیان اینکه این میزان کتاب برای جمعیت استان خوشایند نبوده و باید تلاش شود این تعداد افزایش یابد افزود:تنها ۲۰ درصد جمعیت استان از کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌کنند.

موسوی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز از کمبود کتابخانه‌های عمومی و به طبع آن کمبود فضای فرهنگی در این شهرستان انتقاد کرد و افزود:برای جمعیت یکصد هزار نفری این شهرستان تنها سه کتابخانه عمومی وجود دارد.

او با بیان اینکه ورود خیران در حوزه احداث کتابخانه کاملا در این شهرستان احساس می‌شود افزود:عملیات اجرایی بزرگترین کتابخانه این شهرستان تا پایان سال جاری در شهرک ولیعصر بستان آباد آغاز خواهد شد.

او از کمبود اعتبارات فرهنگی شهرستان نیز سخن گفت و افزود:از شهرداری خواسته شده در واریز نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی کوتاهی نکند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.