سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

کاهش واردات ۱۰ میلیون دلاری با تولید داخل تا ۱۴۰۰

نیارکی گفت: اگر تا پایان سال ۱۴۰۰، ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت بگیرد به راحتی می‌توانیم ۱۰ میلیارد دلار کاهش واردات را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فراورده‌های آرایشی و بهداشتی با بیان اینکه در سال ۹۸ محوری‌ترین برنامه رونق تولید و تعمیق است، گفت: ما پروژه نهضت تولید داخل را داریم و چنانچه تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت بگیرد به راحتی می‌توانیم ۱۰ میلیارد دلار کاهش واردات را داشته باشیم و بتوانیم به اهدافمان برسیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بیش از یک سال است که واردات مواد آرایشی و بهداشتی ممنوع شده و اتفاق جدی در بازار نیفتاده است. بخش عمده واردکنندگان تولیدکننده شدند و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم. از فعالان اقتصادی مطالبه داریم که در حوزه مواد موثره و تجهیزات پزشکی و صنعت داروسازی یک نهضت ساخت داخل تعریف کنیم تا شاهد جنبش در این صنایع باشیم.

۴۵۶ میلیون یورو قرارداد برای تولید داخلی محصولات

وی ادامه داد: امسال ما بدون هیچ منابع اضافی و با ارتباط برقرار کردن بین دستگاه های نیازمند خدمات و محصول  تا به حال ۷ میز ساخت داخل ایجاد شده است و تاکنون ۴۵۶ میلیون یورو قرارداد برای تولید داخل محصولات بسته ایم که ۲۸۶ میلیون یورو مربوط به صنعت خودروسازی است و با پنج اپراتور در ۲ میز تولید داخل هماهنگ کردیم و قرار داد ۱۱۰ میلیون یورویی بسته شده است.

نیارکی با تاکید بر حمایت از تولید داخل گفت: جایی که می‌توانیم اشتغال داشته باشیم چرا واردات را مدنظر قرار دهیم، ما سومین آمار فارغ التحصیل مهندسی را داریم و پتانسیل خوبی برای تولید در کشور وجود دارد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمترین چالش صنعت آرایشی و بهداشتی را قاچاق و تقلب دانست، گفت: واردکنندگان و تولیدکنندگان باید به سامانه شناسه کالا و کد رهگیری بپیوندند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.