سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر نیرو:

سد ابیورد درگز به بهره‌برداری رسید

سد ابیورد در درگز و چند طرح زیر ساختی در مشهد طی مراسمی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید هادی افضل نیا معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در حاشیه افتتاح سد ابیورد گفت: عملیات ساخت سد مخزنی _خاکی ابیورد بر روی رودخانه زنگلانلو در جنوب شرقی درگز از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و اکنون شاهد بهره برداری از آن هستیم.
 

او ادامه داد: سد ابیورد به ظرفیت ۴۳ میلیون مترمکعب با رعایت پروتکل‌های مربوطه با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تامین آب شرب و بهداشتی درگز و روستا‌های منطقه، تامین آب مورد نیاز صنعت منطقه و صنایع گلخانه‌ای از دیگر اهداف ساخت سد ابیورد به شمار می‌رود.


بهره برداری از چند طرح زیر ساختی در مشهد

 

عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پنج طرح زیرساختی در حوزه انتقال و فوق توزیع برق امروز سوم دی ماه طی مراسمی با حضور وزیر نیرو در مشهد آغاز شد.
 

رضا ریاحی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی  در حاشیه این مراسم گفت: آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت جی. آی. اس امام رضا (ع) و بهره‌برداری از بخش توسعه و خط انشعابی پست ابوطالب، پست زکریا و خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب در مجموع با اعتبار ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پنج طرح یاد شده هستند.

او ادامه داد: عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت جی. آی. اس امام رضا (ع) در امسال با اعتبار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که ظرفیت آن (۲*۵۰) + (۲ ایکس۲۰۰) مگاوات آمپر است و این پست در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مشخصات بخش توسعه پست ابوطالب از نوع دی. سی. اس با دو عدد ترانسفورماتور ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت و دو بی ترانس ۴۰۰ کیلوولت و یک بی خط ۴۰۰ کیلوولت با یک و نیم کلید کامل است که در طول ۶ ماه اجرا شده است همچنین مشخصات خط انشعابی پست ابوطالب شامل هفت کیلومتر طول خط، ۱۸ عدد برج از نوع لتیس و دومداره از نوع سیم کرلو است.

ریاحی هزینه توسعه پست و خط انشعابی آن را ۴۳۵ میلیارد ریال دانست و افزود: برای توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب و خط انشعابی آن با همکاری شرکت‌های پیمانکار روشن گستر توس و شرکت منیران به عنوان مشاور پروژه مذکور اقدام شده است.

او تصریح کرد: این شرکت با همکاری شرکت مشاور مناشیر و شرکت پیمانکار آفرینه توس نسبت به طراحی و ساخت پست ۴۰۰/۱۳۲ زکریا و شرکت مشاور پایانیروی پاژ و شرکت گام اراک برای اجرای خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: پست زکریا از نوع دی. سی. اس متعارف با دو عدد ترانسفورماتور ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت هر کدام به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات آمپر با ۲ بی ترانس ۴۰۰ کیلوولت و ۲ بی خط ۴۰۰ کیلو ولت و چهار بی خط خروجی و ۲ بی ورودی ترانس ۱۳۲ کیلوولت است که طرح آن در بخش ۴۰۰ کیلوولت یک و نیم کلید کامل و در بخش ۱۳۲ کیلوولت به صورت باسبار ساده و با کلید باسکوپار است.

ریاحی افزود: مشخصات خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب به طول پنج کیلومتر با ۲۷ برج از نوع تلسکوپی و مشبک به صورت چهارمداره با سیمی از نوع هاک است.

او ادامه داد:  هزینه ساخت و بهره‌برداری پست و خط تغذیه آن ۵۷۰ میلیارد ریال است.
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.