سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار لرستان خبر داد؛

انصراف ۲۰ داوطلب نمایندگی مجلس در لرستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: قبل از احراز صلاحیت‌ها ۱۴ نفر و پس از اعلام صلاحیت افراد ۶ نفر از داوطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمود ثمینی با اشاره به اینکه براساس قانون و با تأکیدی که وزیر کشور و استاندار لرستان داشتند، بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در استان شکل گرفت، اظهار داشت: کمترین ریزش را داشتیم و دوستانی هم که مورد قبول واقع نشده اند قاعدتاً هنوز از مسیر تأیید عبور نکرده اند، اما حق قانونی اعتراض و مراجعه مجدد برای آن‌ها وجود داشت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۰۸ نفر ثبت نام شده در استان داشتیم، تصریح کرد: تعداد داوطلبانی که که قبل از احراز صلاحیت‌ها انصراف خود را اعلام کردند ۱۴ نفر بود و کسانی که پس از احراز صلاحیت انصراف خود را اعلام کردند ۶ نفر بوده است.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: تعداد داوطلبان تأیید شده ۳۶۸ نفر و تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده ۲۶ نفر است.

ثمینی با اشاره به اینکه هر نیازی که ستاد انتخابات و فرمانداران به عنوان رؤسای هیئت‌های اجرایی در شهرستان‌ها داشته باشند باید مدیران و دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند، گفت:، چون مناطق سیل زده و صعب العبوری هم داریم و ممکن است در هنگام برگزاری انتخابات بارندگی‌هایی را هم داشته باشیم، به هر روی مدیران هم خودشان هم رؤسای شهرستانی آن‌ها لجستیک و امکانات لازم را تأمین کنند و آماده باشند.

وی با بیان اینکه از فرصت دو ماهه در پیش استفاده شود و امکانات لازم مهیا شود، تصریح کرد: رعایت بی طرفی کامل در بررسی صلاحیت‌ها و چینش افراد در شعبات اخذ رأی از اهم مسائل برگزاری انتخابات سالم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه فرمانداران توجیح کامل را به عمل آورند و ما هم طی روز‌های آینده دو جلسه بزرگ توجیهی در بروجرد و خرم آباد برگزار می‌شود، افزود: اعضای هیئت نظارت و بازرسی و شورای تأمین در این جلسات حضور دارند و مسائل بررسی می‌شود.

ثمینی با اشاره به اینکه شاید در برخی نقاط التهاب ایجاد شده بود و مراجعات مکرر داشتند، با پیگیری‌های استاندار تقریباً ما در همه شهرستان‌ها شرایط هیئت اجرایی شرایط خوب و مناسبی شده است و فعالیت خود را هم آغاز کرده اند، گفت: تلاش کرده اند اصل بی طرفی را رعایت کنند، در ادامه کار هم به کررات اعلام کرده ایم که نه مردم و نه نامزد‌های انتخاباتی هیچ اظهار نگرانی نداشته باشند.

وی یادآور شد: ما از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم و انتخابات را قانونمند، سالم، با نشاط و بیطرفانه برگزار می‌کنیم و در این راستا از همه اهرم‌های قانونی استفاده می‌کنیم.

معاون استاندار لرستان با تاکید بر اینکه آنچه قرائت خواهد شد رأی مردم است که به صندوق انداخته می‌شود، افزود: از مدیران با هر نگرش و سلیقه‌ای تقاضا می‌کنیم از هرگونه جانبداری به شدت پرهیز کنند، اگر رعایت نشود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی آن شرایطی که وجود را سلب می‌کنیم و فرصت را در اختیار خدمتگذار دیگری می‌گذاریم که انتخابات را بی طرفانه برگزار کند.

ثمینی با اشاره به اینکه از کسانی که نامزد انتخاباتی هستند و باید مقررات را رعایت کنند خواهش می‌کنیم نظم عمومی را رعایت کنند و قوانین را توجه کنند، اظهار داشت: از اقدامات آشکار در رابطه با تبلیغات زودهنگام پرهیز داشته باشند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.