سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۷۵ درصدی بند خاکی در البرز

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرزگفت: سطح پوشش عملیات بندخاکی در استان البرز به بیست وهفت هزار و ۸۳۴ هکتار رسیده است.

اصغر بیات، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در گفت و گوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت : اجرای طرح بند خاکی در استان البرز در شهرستان هایی از قبیل ساوجبلاغ، کرج، اشتهارد، نظرآباد و طالقان اجرا شده است.

بیات افزود: برای اجرای طرح بند خاکی از اعتبار ملی و استانی استفاده می کنیم، که ۲۷۰ هزار میلیون اعتبار ملی توسط صندوق توسعه ملی و ۲۵ هزار میلیون ریال اعتبار استانی توسط استانداری  اختصاص داده شده است.

او گفت: درصد پیشرفت بند خاکی در اراضی استان  ۷۵ درصد بوده و در مقاسیه با سال گذشته پیشرفت داشته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود:  احیای آب، حفظ خاک، جلوگیری از فرسایش و رسوب در راستای مدیریت جامع آبخیزداری استان از اهداف این طرح به شمار می روند.

بیات گفت: عملیات بند خاکی شامل، بند سنگی، ملاتی، گابیون و خشکه چین می‌باشد.

گفتنی است  بندهای خاکی نقطه اتکا زمین برای مقابله با کم آبی هستند و  این بندها با استفاده از دیواره ها و سرریزهای بتنی و با هدف ذخیره آب و بهبود وضعیت بهره برداری از مراتع و تامین آب شرب روستائیان احداث می شوند تا از عنصر حیات زمین استفاده بهینه شود.

انتهای پیام/ ر.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.