سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی آلیش بانوان جهان

تیم ایران برای نخستین بار قهرمان رقابت‌های کشتی آلیش بانوان جهان در قزاقستان شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان رقابت‌های کشتی آلیش بانوان قهرمانی جهان در نورسلطان قزاقستان، تیم ایران با یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و کسب ۹۳ امتیاز به عنوان قهرمانی جهان رسید. تیم‌های قرقیزستان با ۸۹  امتیاز، قزاقستان با ۶۹  امتیاز، ازبکستان با ۶۴ امتیاز و بلغارستان نیز با ۵۴ امتیاز دوم تا پنجم شدند.


بیشتر بخوانید: رئیس کمیته ملی المپیک: مصدویت حسن یزدانی شوک بزرگی بود/ به زودی کام مردم شیرین می‌شود


بر همین اساس در روز دوم این رقابت‌ها هانیه عاشوری در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریفان خود مدال طلا گرفت.

مریم احمدی در وزن ۷۵ کیلوگرم مقابل حریفی از قزاقستان یک بر صفر شکست خورد و هفتم شد.

در مسابقات روز نخست نیز نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر می‌باشد:

در وزن ۵۵ کیلوگرم زهرا یزدانی در کشتی نخست با نتیجه ۱ بر صفر وایشناوی از هند را مغلوب کرد، اما در کشتی بعد مقابل بوتاگاز دی اوسونبایف از قزاقستان شکست خورد و در دیدار رده بندی نیز حریف خود را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم فاطمه فتاحی جویباری در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر رایا کیوسوا از بلغارستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۲ از سد نودیرا کورابووا از ازبکستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل دبورا ووس کایلی از هلند پیروز شد، اما در دیدار فینال مقابل میریم مومونوا از کشور قرقیزستان با نتیجه ۵ بر یک مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که به صورت دوره‌ای برگزار شد، هانیه قدرتی پور در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب اولجان دیاسبایف از قزاقستان شد. وی در کشتی بعد با نتیجه ۲ بر صفر داتو تجشیری از هند را مغلوب کرد، اما در دور سوم با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب سوریا کلوندر زوی از هلند شد و با توجه به اینکه جزء دو نفر برتر گروه خود نشد، از دور رقابت‌ها کنار رفت و پنجم شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم سحر غنی زاده در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر نارگیزا حامدوا از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب نادیا هراشیمنکو از اوکراین شد و به دیدار رده بندی رفت، اما در این دیدار نیز مغلوب حریف خود شد و به عنوان چهارم رسید.


بیشتر بخوانید:

پزشک معالج حسن یزدانی: عمل جراحی قهرمان المپیک رضایت بخش بود/ حضور صالحی امیری در بیمارستان

بهداد سلیمی: هیچ کسی به اندازه من شرایط حسن یزدانی را درک نمی‌کند


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.