سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در ۴ شهر اردبیل

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به ضرورت راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در ۴ شهر این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در شهرستان‌های سرعین، اردبیل، مشگین شهر و خلخال قابلیت راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی را داریم که لازم است این مهم مورد حمایت قرار گیرد.

او افزود: از سویی راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی و احداث مرکز آموزشی در مرکز استان اردبیل مدتی است در دست پیگیری است که با تخصیص اعتبار مناسب و احداث آن می‌توان شاهد تحول ملموسی در حوزه تولید، عرضه و معرفی صنایع دستی استان شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین به قابلیت معرفی نمین و عنبران به عنوان شهر‌های جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این دو شهر قطب تولید گلیم محسوب می‌شوند.

به گفته محمودی روستای عنبران سفلی در تولید گلیم واقع در شهرستان نمین، روستای نمهیل و روستای برندق در تولید جاجیم واقع در شهرستان خلخال و روستای بران اولیا در تولید ورنی واقع در شهرستان پارس آباد قابلیت معرفی به عنوان روستا‌های جهانی صنایع دستی را دارند.

او بیان کرد: تمامی مطالبات ذکر شده مسیر توسعه صنایع دستی اردبیل است و در سفر رئیس جمهور به استان حمایت از آن‌ها مطرح و درخواست می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی جهت رونق تولید در کشور، انتظار می‌رود رونق تولید صنایع دستی در اردبیل که از قطب‌های تولید صنایع دستی کشور و نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است، مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.