یزدانپناه ادامه داد: با وجود موفقیتهای کسب شده در حوزه سوادآموزی هنوز نمیتوانیم ادعا کنیم به طور کامل موفق بودهایم و قطعا در این زمینه نقصهایی داریم که باید به دنبال رفع آنها تا رسیدن به وضعیت مطلوب باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به موفقیتهای حوزه سوادآموزی کشوردر ۴۰ سال گذشته، گفت: اگرچه هنوز بیسوادی ریشهکن نشده، اما آمارها نشان از این دارند که در مرز ریشهکنی بیسوادی هستیم و این موضوع کاملا در جامعه ملموس است.
یزدانپناه تاکید کرد: به سمت ریشه کنی بیسوادی پیش میرویم و بعید است در آینده در جامعه افرادی را داشته باشیم که علاقهای به درس خواندن و تحصیل نداشته باشند.
او سپس با اشاره به اجرای طرحهای خوبی مثل طرح خواندن با خانواده در حوزه سوادآموزی، ابراز امیدواری کرد: اجرای این نوع طرحها گام مهمی در جهت ریشه کنی بیسوادی در جامعه باشند.
یزدانپناه در ادامه با اشاره به ورود استان کرمانشاه در حوزه پرسشگر بارآوردن دانشآموزان، گفت: هم اکنون ۴۰۰ مدرسه استان به مدرسه پرسشگر تبدیل شده که ۳۰۰ مدرسه آن روستایی و ۱۰۰ مدرسه دیگر شهری است.
او ابراز امیدواری کرد: مدارس پرسشگرمحور با ترغیب دانشآموزان به پرسشگری در جهت پرسشگری و مطالبهگری پیش بروند.
یزدانپناه سپس با تاکید بر اینکه سوادآموزی و علم و تحصیل جامعه را به سمت مطالبه گری سوق میدهد، گفت: یکی از اصلیترین دردهای امروز جامعه این است که برخی افراد روحیه مطالبهگری ندارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در کرمانشاه در ادامه اشارهای هم به برنامه آموزش و پرورش کرمانشاه برای برگزاری نمایشگاههای دانشآموزی داشت و گفت: برپایی نمایشگاههای دستسازههای دانشآموزی ضمن اینکه امکان معرفی خلاقیتهای دانشآموزان را بوجود میآورد، میتواند در صورت بازدید سرمایه گذاران ایدهها و طرحهای خوبی را برای سرمایهگذاری در اختیار آنها قرار دهد.
یزدانپناه با اشاره به برپایی نمایشگاه دست سازههای دانشآموزی در هفته پژوهش، گفت: تا قبل از نوروز یک جشنواره دیگر را در استان برگزار خواهیم کرد، ضمن اینکه برای برگزاری یک جشنواره دیگر در هفته معلم را برنامهریزی کردهایم.
انتهای پیام/ز