سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرواز ربات پرنده نما

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ربات پرنده‌نما می‌تواند با پرواز در میان پرندگان دیگر به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد.

علی ابراهیمی عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما در زمینه ربات‌های پرنده فعالیت می‌کنیم و خوشبختانه تاکنون رشد خوبی داشته‌ایم.

او در ادامه گفت: ابتدا با ساخت و طراحی این ربات‌ها آغاز و سپس صفر تا صد آن را بومی‌سازی کردیم؛ به طوری که این ربات‌ها می‌توانند به صورت خودکار بدون اپراتور عملیات از پیش تعیین شده را انجام دهند و نیازی به کنترل آن‌ها نیست.

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: این ربات‌ها توسط موقعیت‌سنج‌ها یا GPS در فضای باز کنترل می‌شوند و در فضا‌های داخلی از سنسور‌های مخصوص در آنها استفاده می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: یک نمونه از این ربات‌ها دقیقاً ربات پرنده‌نمای واقعی است؛ به طوری که می‌تواند به شکل پرنده‌های واقعی با حمل یک دوربین در میان پرنده‌های دیگر به پرواز درآید و به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد.

او تصریح کرد: ما می‌توانیم این ربات‌های پرنده را با کارکرد‌های متفاوت با سفارش مشتریان تولید کنیم و از این محصولات در صنعت نقشه‌برداری، امدادرسانی، آتش‌نشانی، بازرسی‌های عمرانی و پژوهش‌ها استفاده کنیم و حتی افراد امنیتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این ربات‌های پرنده کاملاً بومی‌سازی شده‌ و نسبت به نمونه خارجی خود از لحاظ قیمت و کیفیت بسیار مقرون به صرفه هستند.

ابراهیمی بیان کرد: از مزیت‌های محصولات ساخت داخل این است که قابلیت تعمیر و خدمات پس از فروش را دارد، اما در این راه همه باید دست به دست هم دهند تا چالش‌ها و موانع را از سر راه بردارند و ارگان‌های دولتی در راستای سهولت مجوز‌ها اقدام کنند تا افرادی مثل ما بتوانند با سهولت بیشتری کارهایشان را گسترش دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.