سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد;

راه‌اندازی کارگاه زنده جاجیم بافی در موزه مردم‌شناسی ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از راه‌اندازی کارگاه زنده جاجیم‌بافی در موزه مردم‌شناسی قلعه والی شهر ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: برای نخستین بار کارگاه زنده جاجیم بافی و سجاده بافی در موزه مردم‌شناسی توسط یکی از هنرمندان ایلام برای آشنایی گردشگران با فعالیت‌های صنایع‌دستی بومی این استان و آموزش این صنعت به علاقه‌مندان راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: جاجیم‌بافی یکی از رشته‌هایی است که در سنوات گذشته بیشترین کاربرد را در زندگی مردم و بیشتر بین اهالی روستا، عشایر منطقه و حتی مناطق شهری به‌عنوان رختخواب‌پیچ، رویه کرسی، روانداز و به‌ویژه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی جهیزیه عروس در گذشته نه چندان دور بوده است.

شنبه‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه در راستای تبدیل هنر‌های سنتی به صنایع کاربردی در چند سال گذشته توانسته‌ایم جاجیم را به محصولاتی مانند کیف، ساک، کوله‌پشتی، کیف پول، گلدان تزئینی، جامدادی، جاموبایلی تبدیل کنیم و شاهد بیشترین سطح فروش در سطح استان و نمایشگاه‌های ملی باشیم.

او ادامه داد: جاجیم‌بافی از رشته‌هایی است که نشان ملی دارد و به طور یقین کیفیت محصولات تولید شده در سطح استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.