سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع عملیات بیولوژیک مشارکتی در ۷۰ هکتار از شهرستان سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: عملیات کپه کاری با استفاده از بذر‌های سازگار با مناطق اقلیمی سمنان در ۷۰ هکتار از مراتع ییلاقی در دست انجام می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: اجرای عملیات کپه کاری و بذرکاری در مراتع با هدف اصلاح و احیاء مراتع، افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک و غیره انجام می‌شود.

او افزود: با اشاره به انجام کپه کاری در زمین‌های مرتعی بصورت تپه ماهور و کوهستانی که گیاهان خوش خوراک و با ارزش در آن مراتع کاهش یافته است ابراز داشت: روش کپه کاری احتیاج به ماشین‌های کشاورزی نداشته و با استفاده از تیشه، چاله‌های کوچکی ایجاد و بذر‌های مرتعی و علوفه‌ای دیم در آن‌ها کاشته شده و روی چاله‌ها با مقداری خاک با توجه به عمق مناسب برای بذر‌ها، پوشانده می‌شود.

منظمی بابیان اینکه تلاش شد تا از بذر‌های منطبق با شرایط محیطی و سازگار با آب‌وهوای منطقه سمنان استفاده شود، اظهار داشت: این عملیات بیولوژیک با بذرباریجه در دو منطقه پیغمبران و سولاخور به صورت عملیات مشارکتی انجام‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: عرصه مراتع به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی به شمار می‌رود که تامین معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان و دامداران به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته است.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.