سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرورش قارچ‌های ضدسرطانی گانودرما در استان قزوین

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: محققان این مرکز ۱۵ کیلوگرم قارچ‌های ضدسرطانی گانودرما با حفظ کامل خواص درمانی آن تولید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بابک قرالی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: امسال در مرکز تحقیقات کشاورزی استان قزوین ۱۵ کیلوگرم قارچ ضدر سرطانی گانودرما تولید شد که با تلاش محققان این مرکز قرار است با اختصاص فضا‌های مناسب، تولید و بسته بندی انبوه این نوع قارچ که دارای خواص درمانی فوق العاده‌ای است به شکل انبوه در آینده آغاز شود.

قرالی افزود: تاکنون پرورش محدود این محصول در برخی مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان کشور انجام شده، اما تولید آن بصورت انبوه نبوده است.

او اضافه کرد: تولید حشرات برای مبارزه بیولوژیکی با آفات در مزارع به جای کود‌های شیمیایی، شناسایی و معرفی ۴۰ گونه گیاهی گرده افشان به کشاورزی ایران و دنیا، تهیه نقشه ژنتیکی گوسفند دوقلوزای نژاد شال، تکثیر بذر کینوا معروف به خاویار گیاهی و از گیاهان مقام به شوری خاک، معرفی ارقام جدید زیتون، انگور و کلزا به کشاورزان از دیگر اقدامات این مرکز تحقیقاتی است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.