سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

آیت‌الله موسوی خلخالی فقیهی وارسته در میان علمای خراسان بود

مرجع تقلید شیعیان گفت: آیت‌الله موسوی خلخالی فقیهی وارسته و شخصیت برجسته‌ای در میان علما و دانشمندان خراسان و نقاط دیگر بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در پی ارتحال آیت‌الله موسوی خلخالی به این شرح است                

او فقیهی وارسته و شخصیت برجسته‌ای در میان علما و دانشمندان خراسان و نقاط دیگر بود، فقدان اسفناک  آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی موجب نهایت تأسف گردید.

این عالم فرزانه سال‌ها از طریق درس خارج فقه و اصول به تربیت گروه زیادی از طلاب حوزه علمیه پرداخت. درس او مورد استقبال گروه عظیمی از طلاب حوزه علمیه مشهد بود و اکنون جای او در این حوزه علمیه بزرگ شیعه خالی است.

این‌جانب فقدان اسفناک این عالم فرزانه را به حوزه‌های علمیه و به‌خصوص حوزه علمیه خراسان و بیت شریف ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

خداوند روح پرفتوح او را با اجداد طاهرینش محشور گرداند و به بازماندگان به‌خصوص فرزندان آن مرحوم صبر و اجر فراوان عنایت کند.

 آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه در سن ۹۵ سالگی در مشهد دربازکن را وداع گفت.

او از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه و از شاگردان آیت‌الله خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تألیف کرده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.