سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان خوزستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از توزیع ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان خوزستانی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ابتدای مهر پارسال تاکنون، ۱۰۰ هزار حلقه حلقه لاستیک بین رانندگان دارای کارت هوشمند توزیع شده است.

او بیان کرد: توزیع لاستیک ویژه این رانندگان همچنان ادامه دارد و با تنظیم قیمت این کالا، تهیه لاستیک برای رانندگان آسان‌تر شده است.

غزیعلی با بیان اینکه موضوع توزیع لاستیک یارانه‌ای یکی از مطالبات رانندگان است، اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین کننده لاستیک مورد نیاز است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توزیع آن را بر عهده دارد.

این مقام مسئول ادامه داد:هم اکنون ۲۳ حوزه توزیع لاستیک در خوزستان وجود دارد که در چند بخش تقسیم می‌شود و بیشترین آن به حوزه ماشین‌های سنگین اختصاص دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اجرای طرح "تن کیلومتر" در ۲ مرحله از سال ۹۷، افزود: این طرح به منظور ساماندهی کرایه حمل رانندگان صورت گرفت که این طرح به اصلاح بیشتری نیاز دارد.

او تصریح کرد: تن کیلومتر دارای جدول‌های محاسباتی است که از چند شاخص نوع بار، مسافت، تناژ ماشین و مقصد تشکیل می‌شود و در قیمت جابجایی بار تاثیرگذار است.

فواد غزیعلی درخصوص بیمه تکمیلی رانندگان اظهار کرد: رانندگان دارای کارت هوشمند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند، اما مشکلی که وجود داشت، نداشتن بیمه تکمیلی بود که پس از اقدامات انجام شده، این روند اصلاح شد.

او بیان داشت: برای دومین سال است که رانندگان از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند و افراد زیرتکلف آن‌ها نیز زیرپوشش این بیمه قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در ۸ ماه نخست امسال ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از خوزستان به دیگر نقاط کشور جابه‌جا شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

از مجموع روزانه ۶۵۰ هزار تردد در مسیر‌های خوزستان ۱۷ درصد از آن توسط وسایل نقلیه سنگین انجام می‌شود.

در خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر جاده و ۵۶ محور ارتباطی اصلی و فرعی، و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد و بیشتر جاده‌ها دوطرفه است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.