سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات خوزستان زیر ذره بین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)

نماینده ولی فقیه در خوزستان از اعزام ه‍یئتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منظور بررسی و برطرف کردن مسائل و مشکلات به استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان درخصوص آبگرفتگی‌هایی که در بارندگی اخیر گریبان اهواز، آبادان و کارون را گرفت، گفت: خوزستان در چند سال اخیر جزء استان‌هایی است که بیشترین بحران را داشته است.

او اظهار داشت: باتوجه به سیلابی که  ابتدای امسال در استان اتفاق افتاد، لازم بود تا مسئولان با جدیت بیشتری به هشدار‌های سازمان هواشناسی توجه می‌کردند.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: وقوع بارندگی شدید در اهواز از ۲ هفته قبل پیش‌بینی‌شده بود و کارشناسان سازمان هواشناسی اخطار داده بودند که حجم گسترده‌ای از باران در شهر‌های خوزستان خواهیم داشت.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان به مناطق آبگرفته خوزستان و اهواز اشاره کرد و افزود: در مناطق مرکزی و حاشیه این کلانشهر و شهر‌های آبادان و خرمشهر شاهد بارش مقادیر زیادی از باران بودیم، اما نباید این حجم از بارندگی‌ها سبب بروز چنین خسارت‌هایی به مردم می‌شد.

امام‌جمعه اهواز ادامه داد: در سایر استان‌ها شاهد بارش باران با مقادیری بیش از بارش‌های خوزستان هستیم، اما خسارت‌های این‌چنینی بر جای نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد درخصوص جبران خسارات آبگرفتگی اخیر بیان داشت: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام علاوه بر بسته‌های حمایتی که برای مردم ارسال کرد هیئتی را به خوزستان و اهواز فرستاد تا مشکلات را احصا و آن‌ها را برطرف کنند.

او اذعان داشت: با توجه به گستردگی و شدت بارش‌های اخیر بیش از ۲۰ منطقه با بحران شده و همچنان برخی از مناطق با آن درگیر هستند.

امام‌جمعه اهواز بیان کرد: مناطقی مانند شهرک دانشگاه، کوی معین زاده، بهارستان، کوی علوی و شهر کوت عبدالله نیز تا شب گذشته درگیر این بحران بودند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با اشاره به‌ضرورت تأمین کمک‌های مالی به مردم خسارت‌دیده، عنوان کرد: از آنجا که تعداد زیادی از لوازم خانگی مردم از بین رفت و به‌شدت متضرر شدند دولت باید همان‌گونه که در جریان سیل ورود کرد و بخشی از خسارت‌ها جبران شد به مسئله اخیر نیز ورود کرده و مشکلات مردم را برطرف کند.

او افزود: در اتفاق اخیر انتظار می‌رود آب‌های سطحی به‌طور کامل جمع‌آوری و لجن‌های باقی‌مانده پالایش شود. همچنین براساس نیاز‌های موجود امکان‌سنجی صورت بگیرد تا خسارات حاصل از آب‌گرفتگی جبران شود.


بیشتر بخوانید:تصویب بودجه ۱۲۸۰ میلیارد تومانی دولت برای مناطق سیل زده خوزستان


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.