سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

تبلیغات انتخاباتی باید در چهارچوب قانون باشد

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تبلیغات انتخاباتی باید در چهارچوب قانون باشد و انتظار این است که کاندیدا‌ها به جای تخریب دیگران، برنامه‌های آینده خود را ارائه دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، با بیان اینکه انتظار این است که کاندیدا‌ها به جای تخریب دیگران، برنامه‌های آینده خود را ارائه دهند، گفت: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود پیشگیری از وقوع جرم را با جدیت دنبال می‌کند، اما باید بدانیم که این امر تنها با تلاش دستگاه قضایی به ثمر نخواهد نشست.

او افزود: باید همه مردم با مسئولیت پذیری اجتماعی در کنار مسئولان و نهاد‌های متولی امر فرهنگ، برا‌ی پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

حجت الاسلام قدرتی، به تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی در آستانه انتخابات، اشاره کرد و گفت: این کارگروه، به طور مستمر فضای مجازی را رصد و مصوبات جلسات را اجرا می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان به تمامی نامزد‌ها گفت: اگر در کانالی صرفا از نامزدی خاص تبلیغ کرده و سایر کاندیدا‌ها تخریب شوند، شخص کاندیدای مربوط باید پاسخ گو باشد و تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

او افزود: تأثیر فضای مجازی در برگزاری انتخابات بسیار گسترده و حساس است و می‌تواند کارکرد‌های مثبت و منفی گوناگونی در فضای حقیقی این رویداد سیاسی داشته باشد.

مقام ارشد قضایی استان از هیئت اجرایی و نظارت خواست، صرفاً به جرائم و سوابق قانونی نامزد‌ها اکتفا نکنند و اگر کسی به بدنامی در جامعه شهرت دارد باید مد نظر قرار گیرد.

او افزود: مدیران دولتی حق ندارند با داوطلبان انتخابات همراه شوند یا امکانات دولتی را در اختیار آن‌ها بگذارند و از هیئت‌های نظارت انتظار داریم وظایف قانونی خود را کاملا رعایت کنند تا افرادی که صلاحیت ندارند از فیلتر‌ها رد نشوند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.