سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شش ماه حبس در انتظار فروشنده مرغابی وحشی درآمل

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل، از شناسایی و دستگیری یک فروشنده حیوانات وحشی از جمله مرغابی که به صورت غیرقانونی در سطح این شهر اقدام به فروش به شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی کشاورزیان رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان امروز یکشنبه اول دی ماه در پی گزارش یکی از دوستداران طبیعت، اقدام به انجام معامله صوری و دستگیری شکارچی متخلف که اقدام به عرضه غیرقانونی و فروشنده پرنده‌های وحشی درمیان شهروندان می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

او افزود: از این شکارچی در هنگام دستیگری، لاشه ۱۱ قطعه مرغابی وحشی نیز کشف و توقیف  شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل ،گفت:  پرونده این شکارچی متخلف و سودجو برای رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

کشاورزیان به مجازات کیفری و حقوقی در خصوص عرضه غیرقانونی پرندگان وحشی در این شهر اشاره کرد و گفت: به استناد بندالف ماده ۱۱ قانون شکار و صید از جنبه کیفری به جزای نقدی از بیست و دو میلیون و پانصد هزار ریال تا چهل و پنج میلیون ریال و حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم خواهدشد.

او افزود:  از جنبه حقوقی نیز فرد متخلف باید بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از جهت کشف لاشه ۱۱قطعه مرغابی جریمه به یک میلیون و یکصدهزارتومان که درصورت رای کیفری مقام محترم قضایی میبایست به حساب خزانه دولت واریز نمایند.
 
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.