سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید پرواز یک پهپاد آمریکا در حریم هوایی شبه‌جزیره کره

در بحبوحه تشدید تنش‌های میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن، پایگاه اینترنتی «ایرکرافت اسپاتس» از پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «ایرکرافت اسپاتس» که پرواز هواپیما‌ها را رصد می‌کند، روز یکشنبه اعلام کرد آمریکا یک فروند هواپیما تجسسی را در حریم هوایی شبه‌جزیره کره به پرواز در آورد.

این پایگاه اینترنتی گزارش داد یک هواپیمای RC-۱۳۵W Rivet Joint نیروی هوایی آمریکا در حریم هوایی شبه‌جزیره کره پروازی تجسسی انجام داد. این پایگاه بدون آنکه به تاریخ دقیق این ماموریت اشاره کند،  اعلام کرد این ماموریت هفته پیش انجام شد.

این پرواز آخرین ماموریت هواپیما‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر است که در فضای تنش شدید با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل کره شمالی صورت می‌گیرد. پیونگ‌یانگ تا پایان سال به واشنگتن مهلت داده است پیشنهاد جدیدی را در چارچوب مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی ارائه کند.

کره شمالی به تازگی دو آزمایش موتور موشک در مرکز پرتاب ماهواره خود در ساحل غربی این کشور انجام داد و با این کار خود را برای شلیک احتمالی یک موشک دور برد در چارچوب توسعه برنامه فضایی خود آماده کرد.

آمریکا به پیونگ‌یانگ درباره چنین اقداماتی هشدار داده و از این کشور خواسته است در مذاکرات حاضر شود. پیونگ‌یانگ به پیشنهاد مذاکره آمریکا پاسخ نداده است.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد آمریکا درباره آنچه که به پرتاب احتمالی موشک‌های دور برد از سوی کره شمالی مربوط می‌شود، برای هر احتمالی آماده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.