سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلامی مطرح کرد؛

ثبت نام ۲۶۰ هزار نفر در دوره اول طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون ۲۴۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند و ۲۰ هزار نفری که در بافت فرسوده معرفی شده‌اند هم به این متقاضیان اضافه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقدام اساسی و تاثیر گذاری امروز برای اقشار ارزشمند و پر افتخار جامعه کارگری کشور و جامعه بازنشستگان رقم خورد گفت: امیدواریم با عنایت خدا و همراهی دستگاه‌ها ظرف مدت حداکثر ۳ سال بتوانیم ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را ساخته و به متقاضیان تحویل دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح اقدام ملی مسکن یک اقدام فراگیر، گسترده و عدالت محور بوده که دهک‌های ۴ تا ۷ را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تفاهم نامه‌های خاصی که امضا می‌شود به صورت پیوسته با رویکرد مشترک همکاری تمامی دستگاه‌ها انجام می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: در این تفاهم نامه‌ها آورده‌ها و زمینه‌های مورد نیاز از طریق متقاضیان تامین می‌شود و ما با همکاری دستگاه‌هایی که تفاهم نامه را امضا کرده‌ایم سعی می‌کنیم طرح اقدام ملی را وارد فاز عملیاتی کنیم.

او بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در بخش‌هایی وارد فاز عملیاتی شده و به لطف خدا بخشی از آن‌ها پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در پایان آذر ثبت نام مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن به اتمام رسیده و تا کنون ۲۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و ۲۰ هزار نفری که در بافت فرسوده معرفی شده‌اند هم به این متقاضیان اضافه شده‌اند.
بیشتر بخوانید: ظرفیت ثبت‌نام شهر جدید پردیس تکمیل شد / دریافت کنندگان کد رهگیری یک هفته صبر کنند

اسلامی افزود: لیست ثبت نام شدگان را پالایش خواهیم کرد و کسانی که واجد شرایط هستند و تا کنون مسکن دولتی و یا تسهیلاتی استفاده نکرده و فرم "ج" آن‌ها قرمز نشده را تایید خواهیم کرد و کسانی که در مرحله اول عضویت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

او توضیح داد: انواع واگذاری‌ها را برای دهک‌های مختلف جامعه ازجمله ۱ تا ۳ را از طریق سازمان‌ها حمایتی و دهک‌های ۴ تا ۷ را از طریق واگذاری اراضی فردی یا گروهی تحت پوشش خود قرار خواهیم داد و سعی خواهیم کرد با عقد قرار داد از طریق موسسات مختلف مسکن را برای تمامی اقشار تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن اراضی را در بافت‌ها فرسوده و داخل شهر‌ها تامین کرده‌ایم، گفت: سعی کرده‌ایم این واحد‌ها را در مناطقی احداث کنیم که زمینه عمران آن‌ها آماده شده و یا در مرحله آماده سازی قرار دارد.

اسلامی افزود: در تمامی مناطق زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم تا مردم از کمبود و یا فقدان امکانات در رنج نباشند و ما تجربه‌های پروژه‌های قبلی را تکرار نخواهیم کرد.

او در رابطه با تسهیلات این واحد‌ها هم گفت: با بانک‌های مسکن، رفاه کارگران و صندوق‌های بازنشستگی طی رایزنی‌هایی که صورت گرفته است تسهیلات و سهمیه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ساخت این واحد‌ها به طور قطع از مجریان ذی‌صلاح استفاده خواهیم کرد، افزود: تمامی تکالیف سازمان نظام مهندسی در خصوص طراحی و استاندارد رعایت خواهیم کرد و تمامی الزامات را در این پروژه‌ها به طور قطع استفاده خواهیم کرد.

اسلامی یادآور شد: در این پروژه‌ها سازه‌های مقاومی را به متقاضیان به ویژه در شهر‌های کوچک توسط بنیاد مسکن تحویل خواهیم داد.

او ادامه داد: سالیانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته و سعی خواهیم کرد با ساخت واحد‌های مسکونی در تمامی شهر‌ها میزان سوداگری و کمبود مسکن را در کشور کاهش و برطرف کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
وحیدی
۱۹:۳۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
با سلام خدمت مدیر عزیز باشگاه خبرنگاران جوان
من یه سوال دارم ولی کسی جوابشو نمیدونه از شما خواهش میکنم
جواب منو واسم بگیرید
مادرم چند سال پیش واسه مسکن مهر یه ثبت نام اولیه انجام داده ولی نه وامی گرفته و نه واحدی تحویل گرفته و به واسطه همون ثبت نام به اشتباه فرم جیمش قرمز شده
به اداره راه و شهرسازی مراجعه کرده و پرونده تشکیل داده و قرار شده فرمش سبز شه اما گفتند طول میکشه چون مسکن ملی ثبت نام کرده و به احتمال قوی از سیستم حذف میشه باید چکار کنه؟
بعد از پالایش وقتی اسمش حذف بشه حتما دوباره اعلام میکنن و مردم ثبت نام جدید دارن اما مادر من فرصت ثبت نام نداره چون هنوز فرمش سبز نشده
ممنون میشم پیگیری کنید
احمد
۱۵:۲۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
توراخداهرکاری که می کنیید بماند فقط دست این سوداگران ودلالان مسکن را کوتاه کنید