سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبخیزداری راهی برای حفظ منابع آب و خاک

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: آبخیزداری راهی برای حفظ منابع آب و خاک برای آیندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیارخزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: باران رحمت الهی است، اما همین باران اگر در مسیر درست هدایت نشود، می‌تواند به سیلابی ویرانگر تبدیل شود و خسارت‌های جبران ناپذیری به بار بیاورد.

او افزود: اجرای برنامه‌های آبخیزداری یکی از درست‌ترین واثرگذارترین برنامه‌های حفظ منابع پایه آب وخاک است برنامه‌ها و طرح‌هایی که هم فناوری ساده‌ای و هم ارزان و هم مردمی هستند.

خزائی افزود: پروژه‌های آبخیزداری از جدیدترین روش‌های برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آب و خاک کشورمان است، طرحی که از آب وخاک، برای نسل‌های بعد محافظت می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: مهارو کنترل آب و افزایش بهره وری از آن یکی از مهمترین اهداف عملیات آبخیزداری است، در واقع آبخیزداری، مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز است.

او ادامه داد: تامین آب مورد نیازمناطق پایین دست حوزه‌های آبخیز، بهره برداری بهینه از منابع طبیعی موجود در حوزه آبخیز، اصلاح و توسعه اراضی کشاورزی و افزایش تولیدات کشاورزی از دیگر اهداف این کار است.

خزائی ادامه داد: از دیگر فواید طرح‌های آبخیزداری می‌توان به بهبود کیفیت آب تولیدی از حوزه‌های آبخیز، کاهش فرسایش و خطرات ناشی از بروز سیلاب‌ها، توسعه و افزایش ارزش تفرجگاهی و حمایت از حیات‌وحش، اصلاح و توسعه اراضی کشاورزی، توسعه جنگل‌ها و مراتع، کاهش یا مهار اثرات و عواقب بلایای طبیعی، توسعه عدالت محور مناطق بالادست و پایین دست حوزه‌های آبخیز، ارایه راهکار‌های دست یابی به توسعه پایدار و مدیریت جامع و یکپارچه حوزه آبخیز با هدف حفاظت آب و خاک اشاره کرد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.