سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضع غیرنظامیان در لیبی

«ماموریت پشتیبانی سازمان ملل از لیبی» روز گذشته از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در لیبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «ماموریت پشتیبانی سازمان ملل از لیبی» روز گذشته طی بیانیه‌ای از اینکه در درگیری‌های لیبی غیرنظامیان هدف قرار می‌گیرند ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «ماموریت پشتیبانی سازمان ملل از لیبی اطلاعات نگران‌کننده جدی که از منطقه ترهونه و مناطق مجاور آن دریافت کرده است، پیگیری می‌کند. از جمله گزارش‌های مربوط به خشونت‌های شدید علیه غیرنظامیان که همگی برای ارسال به دادگاه کیفری بین‌المللی تایید و مستند شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ماموریت پشتیبانی سازمان ملل از لیبی همچنین به شدت تهدید‌های مداوم علیه زندگی غیرنظامیان و منافع آن‌ها را در نتیجه تشدید و گسترش درگیری‌ها مسلحانه محکوم می‌کند.»

این بیانیه پس از آن منتشر شد که یک پهپاد امارات متحده روز گذشته ده حمله هوایی به شهر مسلاته در شرق طرابلس انجام داد. دفتر رسانه‌ای دولت وفاق ملی که مورد تایید سازمان ملل است اعلام کرد در این حملات دستکم سه نفر جان باختند.

درگیری‌ها در لیبی از هشت ماه پیش آغاز شد که در آن نیرو‌های ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر که از حمایت آمریکا، غرب، امارات و عربستان سعودی برخوردار است عملیات نظامی را علیه دولت وفاق ملی آغاز کرد و هدف خود را تصرف طرابلس، پایتخت لیبی، اعلام کرد. براساس آمار سازمان ملل، از آغاز این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته و ۵۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.