سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلزار شهری و روستایی شهدای مهاباد ساماندهی شد

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران مهاباد از ساماندهی گلزار شهری و روستایی شهدای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ناصر روشنفکر رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مهاباد گفت: گلزار شهری و روستایی شهدای این شهرستان با هزینه ۱۵ میلیارد ریالی ساماندهی و بازسازی شد.

او در جلسه ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان افزود: ۷۴۲ مزار شهید در مهاباد وجود دارد که از این تعداد ۵۰۴ مزار در داخل شهر و ۱۳۸ مزار در روستا واقع شده است.

روشنفکر گفت: با توجه به اینکه هر دو سال یکبار همه مزار‌های شهدا باید مرمت و ساماندهی شود، لازم است ارگان‌های دولتی نسبت به نگهداری از این اماکن همکاری لازم را با اداره بنیاد شهید داشته باشند.

فرماندار شهرستان مهاباد هم در این جلسه با اشاره به اینکه حداقل انتظار خانواده‌های شهدا و ایثارگران نگهداری، مرمت و بازسازی گلزار‌های شهداست، گفت: این انتظار زیادی نیست و وظیفه همه ما پیگیری مطالبات حد اقلی خانواده معظم شهداست.

ایرج شجاعی افزود: راه‌های دسترسی به گلزار شهدا در بعضی از روستا‌های سطح شهرستان با توجه به شرایط سخت گذر بودن آن نیاز به تسطیح دارد که باید با همکاری اداره راهداری و بخشداری اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

شجاعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با استفاده از فکر و اندیشه ایثارگران راهکار خنثی سازی توطئه‌های نرم دشمنان برشمرد و اضافه کرد: با توجه به افزایش دسیسه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید قدرت مقابله به مثل با این توطئه‌ها را افزایش دهیم که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این زمینه می‌تواند راهکاری اساسی باشد.

شهرستان مهاباد بیش از یکهزار و ۷۰۰ شهید و جانباز و ۲۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.