سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی در جامعه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری بر ضرورت آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرضیه جلیل‌پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی آشنایی با جرائم اینترنتی برای کودکان و خانواده گفت: کودکان آسیب‌پذیرترین قشر کاربران فضای مجازی هستند، چرا که بیشتر آن‌ها بی‌تجربه، کنجکاو و احساساتی هستند و به همین دلیل هدف خوبی برای تبهکاران اینترنتی به شمار می‌روند.

او افزود: اینترنت و فضای مجازی، علاوه بر محاسنی که دارد، می‌تواند در برخی مواقع بستر تهدید و خطر برای کودکان باشد چرا که بستر‌های امن و مطمئنی از طرف خانواده‌ها برای آن‌ها انتخاب نمی‌شود.

او ادامه داد: نقض حریم خصوصی کودک، سرقت اطلاعات، مواجهه با بزرگسالانی که خود را کودک معرفی می‌کنند و مواجهه ناخواسته کودکان با محتوای مستهجن از جمله تهدیداتی است که کودکان بدون داشتن آگاهی استفاده صحیح از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها روبه‌رو هستند.

جلیل‌پور، با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در خصوص بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی، تصریح کرد: ضروری است تا در همین راستا استفاده صحیح از فضای مجازی را با مدیریت، برنامه‌ریزی، نظارت و همکاری دستگاه‌های متولی به اقشار مختلف جامعه آموزش داده شود.

همچنین در این کارگاه، تهدید‌های فضای مجازی، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این فضا، راه‌های برون‌رفت از آن، امنیت کودکان و خانواده و سوءاستفاده مالی و کلاه‌برداری در این فضا از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) چهارمحال و بختیاری تشریح گردید.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: فضای مجازی ، اینترنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.