سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای اولین روز زمستان اراک ناسالم برای گروه‌های حساس

هوای یکم دیماه اراک برای برای گروه‌های حساس ناسالم است.

رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: هوای اراک برای گروه‌های حساس ناسالم است.

 میرزائی افزود: شاخص ذرات معلق در هوای اراک برای امروز ۳۸ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است که نشان از ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس دارد.

او اضافه کرد: سکون هوا و نبود تهویه مناسب و آلاینده‌های ثابت و متحرک مانند فعالیت صنایع و خودرو‌ها در ناسالم بودن هوای اراک تاثیر دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزیبیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ روز ناسالم در اراک به ثبت رسیده که ۳۱ روز برای گروه‌های حساس و یک روز برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم بوده است.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر است

او بیشتر الودگی هوای اراک را ناشی از سوخت خودرو‌ها عنوان کرد و گفت: اگر چه امروز میزان الودگی در مقایسه با روز قبل کمتر شده است، اما هنوز هم در شرایط ناسالم قرار دارد.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا دو و نیم میکرون هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب که طبق استاندارد‌های زیست محیطی، عددی بالاتر از این شاخص بیانگر وضعیت ناسالم است.

اراک از جمله کلان‌شهر‌های آلوده کشور است که شرایط اقلیمی، استقرار صنایع و وضعیت ترافیکی در ترکیب آلودگی آن دخیل هستند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
mina
۲۳:۴۲ ۰۱ دی ۱۳۹۸
فقط وفقط دود کارخانه ها هستند درصد کمی دود ماشین ها هستند