اسکندرپور با بیان اینکه در زمینه خدمت رسانی به معلولین و جانبازان، ونهای مناسب سازی شده از پروژههای طراز اول در سطح کشور است، افزود: اطمینان دارم با رویکرد حاکم بر شورا و شهرداری و کمکهای خیرین، پروژه ونهای مناسب سازی شده در کشور سرآمد میشود.
او خاطرنشان کرد: از اعضای شورای شهر به ویژه خانم دودمان و مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک که پیگیر آغاز به کار ونهای مناسب سازی شده بودند، سپاسگزارم.
شهردار شیراز با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی شهر و کشور هستند، گفت: امروز آن چیزی که مردم از ما مسئولان انتظار دارند، تواضع است و مسئولان در همه سطوح باید با تواضع با مردم برخورد کنند. هنگامی که با تواضع با مردم برخورد میکنیم، خداوند نیز این لطف را دارد که به کار ما برکت میدهد و خدمت رسانی ما دیده میشود.
اسکندرپور ضمن اشاره به برخی انتقادات غیر منصفانه افزود: درخصوص آغاز به کار دوچرخههای بیدود انتقاداتی مطرح شد، اما وقتی کار در حال انجام است باید از سنگ پراکنی دوری کرد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: رویکرد خودرومحوری باعث شده که زیست پذیر بودن در شهر برای کودکان، سالمندان و معلولان و تردد آنها ممکن نباشد و هر چند که در ادوار مختلف پیاده راه سازی و مناسب سازی صورت گرفته بود، اما هنوز مشکلاتی زیادی سر راه این قشر است.
نواب قائدی افزود: در مناسب سازی و زیست پذیر کردن شهر برای تمام اقشار راه درازی در پیش رو داریم که باید تمام نهادها به شهرداری و شورا کمک کنند.
او به تشکیل کمیته مناسب سازی معابر در فرمانداری شهرستان شیراز از چند سال قبل برای رفع مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: امروز یکی از طرحهای کمیسیون عمران شورا که راه اندازی ونهای ویژه حمل و نقل معلولان است با بهره برداری از ۵ دستگاه از این ونها کلید میخورد، هر چند که برای افزایش این خودروهای مناسب تردد معلولان نیازمند حضور پر رنگ خیران هستیم تا شاهد توسعه این خودروها باشیم.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: از شهردار شیراز درخواست میکنم تا یک حساب ویژه برای دریافت کمکهای خیران به تامین خودروهای ویژه تردد معلولان اختصاص یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در این مراسم گفت: به منظور افزایش رفاه برای تردد جانبازان و معلولین جسمی، پنج ون مجهز به بالابر مناسب انواع ویلچر آغاز به کار کرده است.
زوربخش اضافه کرد: جانبازان و معلولین جسمی میتوانند از طریق اپ شرکت تپ سی از سرویس ونهای مناسب سازی شده استفاده کنند.
او با اشاره به سایر تسهیلات در نظر گرفته شده برای معلولین و جانبازان افزود: براساس دستور شهردار و شورای شهر مبنی بر در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای معلولین و جانبازان، در سال ۹۶ بالغ بر ۲۸۵ دستگاه اتوبوس مناسب برای معلولین در ناوگان حمل و نقل عمومی به بهره برداری رسید، همچنین به همت شهرداران مناطق یازده گانه ۶۵۰ ایستگاه از یک هزار و ۲۰۰ ایستگاه اتوبوس سطح شهر مناسب سازی شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز استقرار آسانسور در ایستگاههای مترو را از دیگر تسهیلات برای تردد آسان معلولین و جانبازان عنوان کرد.
راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در مراسم آغاز به کار ونهای مناسب سازی شده ویژه معلولین گفت: این مطالبه از سال ۹۳ از سوی بنیاد شهید مطرح شده بود و امروز به نتیجه رسید.
راهی با بیان اینکه نیازمند تسهیلات بیشتری برای تردد جانبازان و معلولین در ایستگاههای انوبوس و مترو هستیم، افزود: کار فاخری از سوی شهرداری و شورا صورت گرفته و از شهردار شیراز، شهرداران مناطق و اعضای شورای شهر برای مناسب سازی سطح شهر تشکر میکنم.
آذرمی رییس سازمان بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به آغاز به کار کمیته مناسب سازی در سال ۹۳ گفت: طی سال اخیر با شعار انسان محوری مجموعه مدیریت شهری، انقلابی در مناسب سازی شهر برای معلولین و جانبازان ایجاد شده است.
آذرمی افزود: در زمینه مناسب سازی سطح شهر برای معلولین و جانبازان فقط مدیریت شهری مسئول نیست بلکه همه نهادهای عمومی مسئول هستند، اما شهرداری تنها سازمانی است که تاکنون در این زمینه وظایف خود را انجام داده است.
او با اشاره به همراهی خوب شهرداری با تشکلهای جانبازان و معلولین گفت: با پیگیری این تشکلها و سازمان بهزیستی، اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شده است و امیدواریم این اقدام شروعی برای رسیدن به نقطه مطلوب مناسب سازی باشد.
رییس سازمان بهزیستی شهرستان شیراز اضافه کرد: شیراز با توجه به رویکرد شهرداری و شورا به الگویی برای مناسب سازی تبدیل میشود.
آذرمی بیان کرد: شهرداری شیراز بیشترین همکاری را در بحث آسیبهای اجتماعی کرد در صورتیکه باید ۱۸ دستگاه در این رمینه همکاری کنند.
انتهای پیام/