سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال کرمانشاه به خطوط ریلی

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به اینکه زحمات زیادی برای اتصال کرمانشاه به خطوط ریلی کشیده شده، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی و برنامه‌ریزی برای انتقال بار از جاده به ریل تأکید کرد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیوان کاشفی رئیس اتاق کرمانشاه و عضو هیات رئیسه اتاق ایران، با تأکید بر استفاده از ظرفیت حمل بار راه‌آهن کرمانشاه گفت : زحمات زیادی برای رسیدن راه‌آهن به کرمانشاه انجام شده و باید برای آماده‌سازی این شبکه برای جذب بار و همچنین زمینه‌سازی برای انتقال بار از جاده به ریل برنامه‌ریزی شود.

او با بیان اینکه خط ریلی این استان ظرفیت احداث ایستگاه باری در سه‌نقطه را دارد، گفت : منطقه پل چهر به دلیل استقرار صنایع پتروشیمی استان از مهم‌ترین این نقاط است. ضمن اینکه در منطقه شهرک صنعتی فرامان نیز امکان احداث یک ایستگاه وجود دارد که نیاز سه شهرک صنعتی فرامان، بیستون و زاگرس را پوشش دهد.

او افزود: در منطقه ماهیدشت نیز به دلیل وجود کارخانه‌های سیمان سامان و کشت و صنعت ماهیدشت ظرفیت ایجاد ایستگاه باری وجود دارد، اما راه آن مقداری از خط اصلی دور است.

کاشفی خواستار برقراری خطوط آنتنی راه‌آهن برای واحد‌های تولیدی استان شد و افزود: صاحبان صنایع نیز راضی هستند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس اتاق کرمانشاه از مشکلاتی که درخواست‌های متعدد کارگران برای سخت و زیان‌آور محسوب شدن مشاغل ایجاد کرد هم یاد کرد که به معضلی برای کارآفرینان تبدیل شده است.

او افزود: متأسفانه بیش از ۸۰ درصد از کارگرانی که در این زمینه درخواست می‌دهند حکم می‌گیرند و این امر هزینه زیادی را به کارفرمایان تحمیل می‌کند.

کاشفی خواستار توجه به نظرات کارفرمایان در این زمینه شد و افزود: در جلسات قبلی مصوباتی در این زمینه داشتیم که اجرایی نشده است.

رئیس اتاق کرمانشاه گفت: مشکلات سخت و زیان‌آور محسوب شدن مشاغل، فضای کسب‌وکار استان را تحت تأثیر قرار داده است .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.