سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ورزش کرمان اعلام کرد؛

استان کرمان ظرفیتی خوب برای ورزش چوگان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ظرفیت بسیار خوبی در کرمان و شهرستان‌های استان به لحاظ مالی، جغرافیایی و اقلیمی برای ورزش چوگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت چوگان استان کرمان که با حضور رئیس فدراسیون در محل این اداره کل برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده در مجمع، به عامری رئیس هیئت چوگان استان برای انتخاب مجدد به این سمت تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: انتخابشان در راستای توسعه و گسترش رشته، انتخاب مبارکی باشد.

 

او از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان به ویژه حوزه معاونت ورزش، حراست، بازرسی، امور بانوان و همه‌ی کسانی که برای برگزاری مجامع تلاش می‌کنند، تشکر کرد و از دست اندرکاران خواست: مجامع طبق روال خودشان برگزار شوند و موارد و مراتبی که باید صورت گیرد را به دقت انجام دهند، تا این مجمع‌ها به صورت کاملاً قانونی و منظم برگزار شوند.

پاریزی با تأکید بر اینکه رشته چوگان باید فراتر از ورزش به آن نگاه شود، گفت: چوگان رشته ایست که ریشه در تاریخ کهن کشور دارد و در سال‌های گذشته به ویژه در راستای ثبت جهانی این رشته، اقدامات و تلاش‌های زیادی از سوی فدراسیون صورت گرفته که جا دارد همین جا از مسئولان فدراسیون برای رقم خوردن این اتفاقات خوب تشکر می‌کنم.

 

او افزود: وقتی شما به تاریخ چوگان نگاه می‌کنید، سرشار از افتخار و غرور است و ورزشی بوده که با زندگی شخصی افراد در تاریخ گذشته‌ی کشور عجین بوده و الزاماً خیلی از جوانان کشور در زمان خودش، این رشته را آموزش می‌دیدند و استفاده می‌کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: نیاز است در این زمینه مطالعاتی انجام شود، هر چند تحقیقات خوبی در مجموعه استان و میراث فرهنگی انجام و کتابی در این خصوص تدوین شده است که من به هیئت پیشنهاد می‌کنم این کتاب از هیئت در اختیار دوستان قرار بگیرد تا مطالعه شود.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: گستردگی رشته چوگان در شهرستان‌های استان بتواند روال منطقی خود را طی کند.

 

او بر توجه به امر آموزش در هیئت تأکید کرد و بیان داشت: این کار باید در سرلوحه کار هیئت باشد.

پاریزی به ارتباط سازنده بین هیئت‌های سوارکاری و چوگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این تعامل، منافع چوگان در استان کرمان تأمین شود.

او با تأکید بر اینکه ظرفیت بسیار خوبی در کرمان و شهرستان‌های استان به لحاظ مالی، جغرافیایی و اقلیمی برای چوگان داریم، ابراز امیدواری کرد: روز‌های بهتری را برای چوگان استان شاهد باشیم و این هیئت بتواند در سطح استان کرمان اتفاقات خوبی را رقم بزند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.