سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوشی‌های اپل بالاترین میزان اشعه رادیویی را تولید می‎‌‍کنند

سازمان FCC به تازگی آماری از گوشی‌هایی که بالاترین میزان اشعه را تولید می‌کنند را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در زمان عرضه گوشی iPhone 7 اعلام شد که این گوشی بالاتر از حد مجاز اشعه تولید می‌کند و این مسئله می‌تواند برای کاربران خطرساز باشد. در حال حاضر این گوشی دو برابر بیشتر از حد مجاز و رقمی که اپل اعلام کرده بود، اشعه RF منتشر می‌کند؛ اما میزان اشعه منتشر شده از iPhone 7 شرکت اپل در مقابل سامسونگ هیچ است، گوشی پرچمدار S8 سامسونگ، بیشترین میزان اشعه RF را به بیرون پخش می‌کند که میزان اشعه این گوشی از فاصله ۲ میلی متری حدود ۸.۲۲ وات است که عددی بسیار بالا و خطرناک است. اشعه گوشی گلکسی S18 نزدیک به ۵ برابر بیشتر از حد مجاز اعلام شده توسط سازمان FCC، اشعه رادیویی تولید می‌کند. سازمان FCC مسئولیت رسیدگی و نظارت بر گوشی‌های همراه را برعهده دارد.

به تازگی سازمان FCC نتایجی از آزمایش نرخ جذب اشعه SAR را منتشر کرده است، این آزمایش به بررسی سرعت میزان جذب انرژی و اشعه خالص به بدن انسان‌هایی است که در مقابل امواج فرکانس‌های رادیویی RF قرار دارند. برای انجام این آزمایش از مخزنی شبیه به انسان، دارای بافت و پر شده از آب استفاده شده است.

گوشی‌هایی که در این آزمایش انجام شده از شرکت‌های مختلف شامل موارد زیر می‌شود:

  • iPhone 7
  • iPhone X
  • Galaxy S9
  • Galaxy J3
  • Motorola E5
  • Motorola G6
  • Vivo 5
  • Vivo 5 Mini

 


بیشتر بخوانید: جدیدترین اطلاعات منتشر شده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ


در صدر فهرست دو گوشی شرکت اپل،بیشترین اشعه را منتشر می‌کنند و  پس از آن دو گوشی از شرکت سامسونگ قرار دارد. این آزمایش بار‌ها و در فواصل زمانی و مکانی مختلف انجام شده است و نتایج بدست آمده حاصل از انجام آزمایشات مختلف است. دو شرکت موتورولا و ویو نیز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند. با این حال این گوشی‌ها به نوعی نسل قبلی گوشی شرکت‌های مذکور به حساب می‌آیند و باید در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار گزارشی درباره وضعیت اشعه گوشی‌های جدید بازار باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
من يه اپل قراضه 5 دارم
بعضي وقتا همچين گرم ميشه كه ميگم الانه كه بتركه
لعنتيا هيچيشونم كار نميكنه نه بلوتوثشون و نه دانلوداشون
فقط به خاطر دوربين و صفحه نمايش عالي اش نيگرش داشتم