سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۱۰ آزمایشگاه متمرکز انتقال خون در سراسر کشور راه‌اندازی شده است

صداقت گفت: آزمایشگاه متمرکز ویژه غربالگری خون و فرآورده‌های خونی در ۱۰ مرکز با هدف ایجاد عدالت اجتماعی راه‌اندازی شده است.

عباس صداقت معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و مأموریت‌های سازمان انتقال خون بحث تضمین سلامت خون و فرآورده‌های خونی است که خون‌های اهدایی مردم خیر بدون هیچ گونه مشکلی به بیماران و نیازمندان تزریق شود.

او ادامه داد: نظام غربالگری روی خون‌های اهدایی انجام می‌شود و پس از گذراندن آزمایش‌های مختلف احتیاج به ترخیص به خونه‌های اهدایی داده می‌شود.

صداقت تأکید کرد: یکی از وظایف سازمان انتقال خون بررسی سلامت خون‌های اهدایی است که این موضوع سال‌های طولانی به روش سنتی و با استفاده از دستگاه‌های مستهلک انجام می‌گرفت اما متأسفانه به دلیل پشتیبانی و نبود این دستگاه و پشتیبانی نکردن لازم از سوی شرکت‌ها ما به فکر جایگزینی غربالگری خون‌های اهدایی به وسیله روش‌های فناوری نوین افتاده‌ایم و این مسئله از نظر اقتصاد سلامت بسیار مقرون به صرفه است.

غربالگری تضمین سلامت خون‌های اهدایی مورد تأیید اتحادیه اروپا است

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ادامه داد: سازمان انتقال خون تصمیم گرفت که آزمایش‌های غربالگری سلامت خون و فرآورده‌های خونی را به صورت متمرکز در ۱۰ مرکز مستقر و راه‌اندازی کند.

او افزود: در زمینه عدالت اجتماعی خون از هر استانی اهدا می‌شود باید در همان منطقه مصرف شود تا نیاز بیمارانش برطرف شود.

صداقت گفت: آزمایشگاه خون و تضمین سلامت خون مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی است و با سطح کیفی خوبی مراحل مختلف غربالگری را انجام می‌دهد.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون یادآوری کرد: آزمایشگاه‌های تصفیه خون و غربالگری فرآورده‌های خونی مورد تأیید اتحادیه وزارت بهداشت است و به صورت دوره‌ای به وسیله کارشناسان مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تا به امروز کیفتشان مورد تأیید وزارت بهداشت و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: حضور هنرمندان و ورزشکاران برای اهدای خون در باشگاه خبرنگاران جوان


او افزود: تمرکز آزمایشگاه‌های غربالگری سلامت خون با هدف ارتقای کیفیت آزمایش‌ها به تضمین سلامت خون‌های اهدایی در ۱۰ مرکز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.