سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۶ هزار کهگیلویه وبویراحمدی زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد خبرداد : بیش از ۱۶ هزار نفر در کهگیلویه وبویراحمد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در همایش هفته سوادآموزی در یاسوج گفت: این تعداد شامل حجم ابلاغ شده از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به تعداد ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال وشامل بی سوادان، کم سوادان وفعالیت‌های مکمل سواد آموزی است.
 
 خواهش نیک افزود: طرح ملی نماز کلید بهشت با مشارکت هزار و ۲۹۵ آموزش دهنده برای ۴ هزار و ۶۵۴ نفر حجم ابلاغی وبا آموزش عملی احکام وصحیح خوانی نماز در حال اجرا است.
 
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان افزود: هزار و ۳۷۳ نفر در حلقه‌های کتابخوانی و ۲ هزار و ۱۶۹ نفر شامل دو دوره سوادآموزی وانتقال سواد در طرح خواندن با خانواده مشارکت دارند.
 
خواهش نیک افزود: بیش از هزار و ۶۶۰ نفر در مسابقات پرسش مهر وکتابخوانی و ۲۳۰ نفر نیز همزمان با آموزش سواد، با رایانه آشنا می‌شوند.
 
اوگفت: طرح‌های آموزش زندانیان، عشایر، اولیاء بی سواد وکشاورزان نیز در حال اجرا است.
 
خواهش نیک افزود: بیش از هزار و ۱۹۰ نفر در ۱۷ مرکز یادگیری محلی همزمان با سوادآموزی به مهارت آموزی مشغول هستند.
 
خواهش نیک گفت: طرح شتاب بخشی ریشه کنی بی‌سوادی در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و لنده با توجه به میانگین پایین با سوادی در این مناطق اجرا خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۹۸ درصد فعالیت‌های سواد آموزی استان طی سال ۹۸ از طریق ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد طرف قرارداد انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.