سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانوان با طلای خود کارآفرین شوند!/ قرار نیست بانوان طلا را بفروشند؛ طلا جای وثیقه و ضامن را می‌گیرد

در طرح بانک طلا بانوان با طلا‌ها و زیورآلات خود که به صورت راکد نزد آن‌ها مانده، می توانند برای خانواده اشتغال ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اخباری به نقل از استاندار خراسان رضوی منتشر شده مبنی بر اینکه بانوان طلاهای‌شان را بفروشند و خرج کنند! در صورتی که اصل خبر این است که بانوان با طلا‌ها و زیورآلات خود که به صورت راکد نزد آن‌ها مانده، بتوانند کارآفرینی کرده و برای خانواده اشتغال ایجاد کنند.

علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی مطرح کرده که هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش زیورآلات بانوان خراسانی برآورد می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند از این ظرفیت و دارایی راکد برای حل مشکلات خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی استفاده کنند.

به این معنا که این طلا‌های راکد، با انتقال به بانک‌ها به عنوان وثیقه و ضامن مطرح (بانک به ارزش ریالی طلا به خانواده وام بدهد) و وام‌های اشتغال به خانواده‌ها پرداخت شود؛ خانواده‌ها هم – در صورت علاقمندی - با این وام‌ها بتوانند مشاغل خرد خانگی ایجاد کنند.

موضوع این است که اصل طلا برای خانواده باقی می‌ماند و فقط حکم وثیقه را دارد، هر زمانی هم که فرد بخواهد آن را از بانک طلب کند می‌تواند عین طلا را دریافت کند.

این طرح در حد یک ایده به بانک مرکزی هم اعلام شده است؛ بنابراین طرح «بانک طلا» خواهان ایجاد منابع مالی براساس سرمایه‌های راکد خانگی است.

خانواده‌ها از این مسیر می‌توانند با وام‌های بانکی اشتغال‌های خانگی ایجاد کنند؛ بنابراین طلا بعد از ارائه به بانک، برای دریافت تسهیلات و وام می‌تواند به سرمایۀ اولیه برای تولید و اشتغالزایی تبدیل شود.

متاسفانه برخی رسانه‌ها با برداشت‌های نادرست این باور را انتقال دادند که استاندار خراسان رضوی خانواده‌ها را تشویق به فروش طلا برای گذراندن زندگی و امور جاری خانواده کرده است که این صحیح نیست.
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ستاره
۱۴:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چه فایده وام ۲۰درصد ....
احمد
۰۷:۴۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
علی برکت الله...
زهرا
۰۷:۴۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چه خوب ماهم به اندازه خودمون بتونیم سهم کوچیکی توی رونق تولید داشته باشیم که عالیه فقط به شرط اینکه دو روز دیگه هم طلاهامونو از دست ندیم هم یه بدهی بانکی بیفته روی گردنمون
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
دیگه کی رنگ طلا رو میبینه!
ننن
۱۵:۰۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
چه تضمینی هست طلا ها برگرده یا عوض نشه؟
حسینی
۱۴:۳۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
وام ؟
ناشناس
۱۳:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
طرح خوبیه به شرطی که دیگه با این اوضاع اقتصادی طلایی برای بانوان خانواده مانده باشه علی برکت الله
سارا
۰۱:۳۱ ۰۱ دی ۱۳۹۸
دقیقا نکته همین جاست که دیگه طلایی نمونده برامون
ناشناس
۱۳:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
طرح خوبیه
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
وام چند درصد؟
ناشناس
۱۹:۰۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
کاری میکنن که دیگه طلاهاتونو نبینین
هلنا
۰۷:۴۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
طرح خوبیه کمی هم خوش بینی ضرر نداره