سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیرجهان:حمایتی از سوی مسئولان دوومیدانی ندیده ام/ با تثبیت جایگاهم در رنکینگ به المپیک توکیو صعود می‌کنم

دونده ۴۰۰ متر با مانع کشورمان گفت: من به عنوان نفر سوم شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، اما حمایتی از سوی مسئولان نمی‌بینم.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پیرجهان دونده ۴۰۰ متر با مانع کشورمان درباره وضعیتش در آستانه رقابت های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: در حال حاضر اردوی تمرینی خود را در تبریز پشت سرمی گذارم و قرار است اول بهمن ماه اردوی خود را به کیش انتقال بدهم چرا که شرایط آب و هوایی کیش خوب است. همچنین قرار است در مسابقات بین المللی از ۵ فروردین ماه تا اوایل خرداد ماه شرکت کنم تا امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک بدست آورم.

پیرجهان درباره اینکه چه انتظاری از فدراسیون دوومیدانی دارد، بیان کرد: من در شرایط حساسی قرار دارم و مطمئن هستم که می‌توانم به المپیک راه یابم، اما تعجب می‌کنم که حمایتی از فدراسیون دوومیدانی صورت نمی‌گیرد و حتی با هزینه شخصی ام حقوق مربی ام را تامین می‌کنم.

فدراسیون دوومیدانی مبلغ ناچیزی پرداخت کرده است 

دونده دوی ۴۰۰ متر با مانع درباره اینکه فدراسیون دوومیدانی فقط از ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک حمایت می‌کند، گفت: در حال حاضر من به عنوان نفر سوم شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، اما حمایتی از سوی مسئولان نمی‌بینم. همچنین مبلغ ناچیزی فدراسیون دوومیدانی به من داده است که حتی هزینه‌های مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها تامین نمی‌شود. تنها مسئولان دوومیدانی حرف می‌زنند و در عمل چیزی نمی‌بینیم.

او ادامه داد: من پاداش مسابقات جوانان جهان را از فدراسیون دوومیدانی گرفتم، اما هنوز وزارت ورزش و جوانان این پاداش را نداده است. واقعا تاسف آور است که همه امید دارند من در دوی ۴۰۰ متر با مانع تاریخ سازی کنم، اما حمایتی صورت نمی‌گیرد. از مسئولان انتظار دارم که حمایت بیشتری از من کنند.

شرایط خوبی در اردوی داخلی برایم فراهم نشده است 

پیرجهان درباره اینکه مسئولان دوومیدانی اردوی برون مرزی برایش در نظر گرفتند، بیان کرد: من بعد از احسان حدادی رنکینگ جهانی زیر رتبه ۳۰ را دارم، اما با توجه به شرایط اقتصادی درخواست برپایی اردوی برون مرزی ندادم و تصمیم گرفتم که اردویم در کشورمان برگزار کنم. البته شرایط خوبی هم در اردوی داخلی هم برایم فراهم نشده است.

دونده دوی ۴۰۰ متر با مانع کشورمان گفت: مسئولان از حدادی و تفتیان حمایت لازم می‌کنند، اما آن‌ها برای حضور در مسابقات جهانی فقط ۱۰ روز در اردوی تهران برایم هزینه کردند و اکنون با هزینه شخصی تمرین می‌کنم و به خاطر عشق به مردم کشورم مسابقه می‌دهم. زمان کسب سهمیه المپیک تا خرداد ماه است و اگر من بتوانم جایگاهم را در رنکینگ جهانی تا این تاریخ حفظ کنم در آن صورت به المپیک راه می‌یابم.

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی باید به همه ورزشکاران توجه کند

ملی پوش دوومیدانی درباره بهترین فرد برای ریاست فدراسیون دوومیدانی گفت: به نظرم رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی نباید فقط به ۲، ۳ ورزشکارتوجه داشته باشد وهمه دوومیدانی کاران را باید ببیند و مورد حمایت قرار بدهد. دوومیدانی مادر رشته‌های ورزشی است و برای اینکه اوضاع و احوال این رشته ورزشی بهتر شود باید همه ورزشکاران مورد توجه فدراسیون قرار بگیرند.

پیرجهان درباره عملکرد عرب سرپرست فدراسیون دوومیدانی بیان کرد: آشنایی زیادی ازعرب ندارم و فقط در دیدار دوستانه با او نیاز‌های خود را مطرح کردم. به هر حال عرب همه تلاش خود را می‌کند که کار‌های فدراسیون دوومیدانی را تا زمان حکم سرپرستی اش انجام بدهد.

پیرجهان درباره برنامه اش برای کسب سهمیه المپیک گفت: به هر حال دوومیدانی کاران بدون کسب حد نصاب المپیک تا رتبه ۴۰ رنکینگ دنیا می‌توانند در این رقابت‌ها حضور یابند. با توجه به اینکه رتبه ۲۹ در رنکینگ دنیا در اختیار دارم در نهایت با تثبیت این جایگاه می‌توانم به المپیک راه یابم، اما من توانایی لازم دارم که حدنصاب المپیک کسب کنم و از این طریق سهمیه این رقابت‌ها بدست آورم.

دونده دوی ۴۰۰ متر با مانع درباره اینکه برای کسب رکورد ورودی المپیک باید در چه مسابقاتی شرکت کند، گفت: من در مسابقات ارتش‌های جهان می‌توانستم حد نصاب المپیک بدست آورم، اما به علت اینکه زمان بندی مسابقات تغییر کرد در نهایت نتوانستم رکورد بزنم. من مجوز شرکت در مسابقات ورد چلنج (world challenge) را بدست آوردم و دررقابت‌های دایموند لیگ هم می‌توانم حضور یابم، اما فدراسیون دوومیدانی باید مجوز شرکت در این مسابقات را از طریق فدراسیون جهانی بگیرد تا بتوانم حد نصاب المپیک در این رقابت‌ها بدست آورم.

برای اولین بار رکورد زیر 50 در دوومیدانی  به ثبت رساندم 

او درباره اینکه اهدافش درصورت راه یابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیوچیست، گفت: به هر حال در تاریخ دوومیدانی رکورد زیر ۵۰ در دوی ۴۰۰ متر با مانع وجود نداشته است، اما من توانستم این رکورد را بدست آورم. اگر بتوانم رکورد زیر ۴۸ را در المپیک ثبت کنم در آن صورت به فینال این رقابت‌ها راه می‌یابم.

او درباره پیش بینی اش از کسب سهمیه المپیک از سوی دوومیدانی کاران اظهار کرد: به هر حال پیش بینی تعداد سهمیه‌های المپیک در رشته ورزشی دوومیدانی سخت است، اما همه ورزشکاران این رشته ورزشی مدعی کسب سهمیه هستند و برای رسیدن به حدنصاب المپیک تلاش می‌کنند. حسین رسولی و بهنام شیری در پرتاب دیسک جزء بهترین‌ها هستند که می‌توانند سهمیه بدست آورند.
دونده دوی ۴۰۰ متر با مانع کشورمان درباره آینده دوومیدانی خاطر نشان کرد: درست است که ما شرایط خوبی نداریم، اما ورزشکارانی هستند که با تعصب و عرق ملی بهترین نتایج را در مسابقات کسب می‌کنند. اگر حمایت‌های لازم از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صورت بگیرد روز‌های خوبی در انتظار دوومیدانی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: پیرجهان: برخی از رقبا فینالیست مسابقات جهانی بودند


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.