سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبات و همگرایی: در بازشماری آرای ۲۷ ولایت تقلب شده است

تیم انتخاباتی عبدالله اعلام کرد که اسناد و مدارکی درباره تقلب در بازشماری آرای ۲۷ ولایت در اختیار دارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرد که اسناد و مدارکی درباره تقلب در بازشماری آرای ۲۷ ولایت در اختیار دارد.

فضل احمد معنوی، عضو ارشد تیم انتخاباتی عبدالله گفت: اسناد و شواهدی داریم که نشان می‌دهد در بازشماری آرای این ولایت‌ها تقلب صورت گرفته است.

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» ادعا می‌کند که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ۳۰۰ هزار رای را به صورت غیر قانونی وارد سیستم کرده است. این تیم انتخاباتی  خواستار بازشماری مجدد آرای این ولایت‌ها در حضور ناظران خود شده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان در تاریخ ۱۸ عقرب/ آبان روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد که با مخالفت برخی تیم‌های انتخاباتی مواجه شد.

کمیسیون انتخابات روند بازشماری آرا در ۲۷ ولایت افغانستان را تکمیل کرد، اما هواداران عبدالله عبدالله در ۷ ولایت با مسدود کردن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات مانع آغاز این روند شدند.

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله دو هفته پیش با بازشماری آرای این هفت ولایت موافقت کرد، اما همان موقع اعلام نمود که بازشماری آرای ۲۷ ولایت را قبول ندارد، زیرا ناظران این تیم انتخاباتی در آن حضور نداشته است.

عصمت الله مل، معاون کمیسیون مستقل انتخابات در واکنش به ادعای تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله مبنی بر تقلب در بازشماری آرای این ولایت‌ها گفت: روند بازشماری آرا در حضور ناظران کشوری و بین المللی صورت گرفته است و بازشماری مجدد وجود ندارد.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهور افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شد، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.