سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت انجمن تولید و صادرکنندگان صنایع دستی آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از آغاز فعالیت انجمن تولید و صادرکنندگان صنایع دستی در این استان خبر داد.

او گفت: چهارمحال و بختیاری افزون بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد سه تا شش هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

جوادی با اشاره به این که تولید محصولات صنایع دستی بدون توجه به بازار فروش و صادرات آن صرفه اقتصادی ندارد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی استان و بهبود وضعیت تولید انواع هنر صنعت‌ها به همراه شناسایی راهکار‌های افزایش صادرات در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است.

او بسته بندی صنایع دستی تولیدی را در افزایش میزان صادرات مؤثر دانست و گفت: در همین راستا به تازگی دوره آموزشی بسته بندی صنایع دستی با حضور هنرمندان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

هم اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بافته‌های داری مانند فرش بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه مالی، گیوه دوزی، سرمه دوزی، منبت کاری، سفال گری، خورجین بافی، بافت سیاه چادر، قفل سازی، حجاری، گره چینی، احجام فلزی، خاتم و مشتقات آن‌ها از مهمترین صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری این استان است.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.