سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان انگلیس توافق برگزیت را به رای می‌گذارد

توافق نخست‌وزیر انگلیس با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا امروز جمعه در پارلمان این کشور به رأی گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان انگلیس امروز جمعه به توافق بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا رأی خواهد داد.

جانسون ساعاتی پیش از آغاز رای گیری پارلمان گفت: امروز به قولی که به مردم دادیم عمل می‌کنیم و رای گیری برگزیت برای کریسمس را عملی می‌کنیم. این زمانی است که ما برچسب‌های قدیمی درباره «ترک کردن» یا «ماندن» در اتحادیه اروپا را کنار می‌گذاریم. اکنون زمان آن است که به عنوان یک ملت تجدید شده، یک انگلیس، با هم عمل کنیم.

وی افزود: اکنون زمان آن رسیده است که با هم جمع شویم و یک فصل جدید و جالب در داستان ملی خود از ایجاد یک همکاری جدید با دوستان اروپایی خود، سرافرازی در جهان، و آغاز التیام آنچه تمام مردم این کشور خواهان آن هستند، بنویسیم.

مراحل نهایی تصویب پس از کریسمس برگزار می‌شود، در حالی که مجلس سفلی تا ۹ ژانویه تصویب این قانون را انجام می‌دهد، سه هفته به آن اجازه می‌دهد تا به تصویب مجلس علیا برسید و موافقت سلطنت را کسب کند.

سخنگوی دولت انگلیس دیروز پنج شنبه اعلام کرد دفتر برگزیت در پایان ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ و پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا بسته خواهد شد. دفتر ویژه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ابتدا در جولای سال ۲۰۱۶ به منظور نظارت بر مذاکرات لندن با اتحادیه اروپا بر سر جدایی از آن و شکل‌گیری روابط آینده این کشور با آن تشکیل شد.

جانسون در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه‌کار برای دولت بعدی وعده داده بود در صورت پیروزی، انگلیس را روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.