سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت بوشهر:

انتخابات نماد مردم‌سالاری و دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: انتخابات نماد مردم‌سالاری و دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از انتخابات به عنوان نمادی از مردم‌سالاری و دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران یادکرد و بیان کرد: نظارت و بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر شکایات از نکات اساسی  است که با ید به آن توجه داشت این در حالی است که در دو سال اخیر تمام تلاش دشمن جنگ چندضلعی و  قرار دادن مردم در مقابل نظام است .

او تصریح کرد:دشمنان در تلاشند تا  اغتشاش ایجاد کرده و آن را به صحنه انتخابات بکشانند تا رای گیری و انتخابات در ۲ اسفند را به تاخیر می اندازند.

خطیب موقت نماز جمعه بوشهر بیان کرد:مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای فرمودند انتخابات حق الناس است پس  مسئولین ،داوطلبان و عامه مردم باید از آن درس بگیرند مردم انتخاب دقیقی داشته باشند و مسئولان نیز نظارت عادلانه‌ای بر انتخابات داشته و آن را تنها معطوف به شمارش آرا نکنند.

حجت‌الاسلام هاشمی به استیضاح ترامپ در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود :حوادث این روزهای آمریکا و پیروزی غیرقابل انتظار جانسون در انگلیس هرچند برای وادادگان یک ذوق‌زدگی ایجاد کرد اما حقیقت  این موضوع آشفتگی‌های حاکم در غرب است که نشان دهنده دست و پا زدن های آمریکا و غربی‌ها برای نجات تمدن رو به افول آمریکاست .

او یادآور شد: از مهمترین دلایل تاکید مقام معظم رهبری بر گفتمان مقاومت و مردود دانستن مذاکره با آمریکا هم این افول آمریکا و اروپا است آمریکایی که خود رو به نابودی وافول است چطور می تواند برای نجات دیگر کشورها تلاش کند.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: انسان برای سفر آخرت و عالم پس از این دنیا به یاد و توشه نیاز دارد که برای این راه چیزی بهتر از تقوا نیست.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: عده‌ای در ادای فریضه نماز کوتاهی و کاهلی می‌کنند در حالی که نماز هدیه پروردگار است و باید خدا را شاکر باشیم برای لحظه‌ای که به نماز می‌ایستیم.

او تاکید کرد: سعی کنید در نماز خود حضور قلب داشته باشید تا اثر داشته باشد، تاکید بر جمعی و در مسجد خواندن نیز بسیار سفارش شده و ثواب زیادی دارد.

امام جمعه موقت بوشهر  با اشاره به کارکرد‌های فردی و اجتماعی نماز بیان کرد: نماز بین انسان و گناه فاصله می‌اندازد و در جامعه نشاط آفرینی می‌کند. امروز همه ما از آسیب‌های اجتماعی ,گناه و معصیت‌های رنگارنگی که در جامعه اتفاق می‌افتد فریاد می‌زنیم که راه حل آن نماز است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: وظیفه مسئولین در قبال نماز بسیار بالا است، چون جامعه هر چه بیشتر به نماز روی بیاورد آسیب‌های اجتماعی در جامعه و اختلافات در خانواده‌ها کمتر است.

او با تاکید بر ضرورت احیا و اقامه نماز عنوان کرد: قصور و کوتاهی‌ها هر یک از ما در قبال نماز پذیرفته نیست، روایت شده اگر قدرتی پیدا کردید اولین وظیفه شما احیای نماز است.

خطیب جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: مشکلات در جامعه و خانواده نمازخوان کمتر است و بی شک در چنین جامعه‌ای مشکلات و بزهکاری‌ها کمتر می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: مسئولین در حد خود کوتاهی‌هایی که در قبال نماز و احیای این فریضه الهی کرده اند را جبران کنند.

او به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه ای در زمینه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز که در گرگان برگزار خواهد شد اشاره کرد و افزود :رهبر معظم انقلاب بیان داشتند  برجسته ترین نعمت های شگفتی‌ساز پروردگار نماز است زیرا خداوند از طریق این نعمت به ما اجازه داده تا ۵ وعده با او راز و نیاز کنیم هدیه بزرگ الهی که وزنی عظیم دارد.

امام جمعه موقت بوشهر  عنوان کرد : رهبر معظم انقلاب بر جمعی خواندن نماز آن هم در مسجد تاکید کردند ومعنویت بخشی به ارتباطات و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه و خانواده را از آثار اقامه نماز بیان کردند .

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.