سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جامعه اقامتگاه‌های بومگردی کردستان تشکیل شد

رییس گروه تبلیغات و بازاریابی، کارشناسان گردشگری و مدیران اقامتگاه‌های بومگردی کردستان گفت: جامعه اقامتگاه‌های بومگردی در این استان تشکیل و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن نیز انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آوات مکاری گفت: با توجه به افزایش تعداد اقامتگاه‌های بومگردی استان به ۱۸ مورد، وجود تشکیلاتی که بتواند تعامل لازم میان اداره کل و جامعه بومگردی را ایجاد کند ضروری بود و در همین راستا این جامعه تشکیل شد.

وی افزود: این جامعه با هدف حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی اعضا، بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی، همکاری و همیاری با بخش دولتی در جهت پیشبرد اهداف گردشگری، واگذاری برخی از امور توسط اداره کل به انجمن، ارتقای کیفی خدمات، استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری، مشارکت در نمایشگاه‌ها، نظارت بر حسن انجام وظایف واحدها، شناسایی مشکلات و موانع تشکیل شده است.

مکاری با اشاره به اینکه این جامعه در اقامتگاه بومگردی شاسوار سنندج تشکیل شده است، یادآور شد: طی جلسه‌ای با رای گیری میان اعضا و با نظارت نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اعضای هیات مدیره و بازرس جامعه بومگردی استان نیز انتخاب شدند.

رییس گروه تبلیغات و بازاریابی میراث فرهنگی کردستان اظهار داشت: از میان ۶ نامزد داوطلب عضویت در هیات مدیره و سه نامزد داوطلب برای بازرسی، سعید سجادی به عنوان رییس جامعه، کاوه حسینی نایب رییس، رضا اندیشه خزانه دار و فرزاد دولابی به عنوان بازرس این جامعه انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه کردستان جزء استان‌های پیشرو در زمینه بومگردی است، تاکید کرد: این استان از معدود استان‌هایی بوده که این تشکل در سریعترین زمان ممکن و با وجود حداقل اعضا تشکیل داده است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غار‌های طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.