او ادامه داد: یادگیری مباحث مربوط به کارآفرینی برای دانش آموزان اهمیت پیدا کرده است علاوه بر آن توجه به ویژگیهای کارآفرینان از حیث روان شناختی و فردی مورد توجه قرار میگیرد.
کمرئی با اشاره به اینکه دو رویکرد برای ترویج کارآفرینی در دانش آموزان دنبال میشود، تصریح کرد: دانش آموزان باید بدانند کارآفرینی آموختنی است بنابراین باید تواناییهای خود را در این حوزه تقویت کنند علاوه بر آن شناسایی فرصتهای مربوط به کسب و کار اهمیت به سزایی دارد که باید دانش آموز ما به این شناخت برسد.
بیشتر بخوانید: فعالیت حدود ۷ هزار معلم کارآفرینی در مدارس
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه مهارت آموزی هم به دنبال شکل گیری نظام جامع مهارتآموزی هستیم که اکنون در مرحله تدوین و طراحی قرار دارد.
او افزود: با تصویب این سمت نوع نگاه آموزش و پرورش به موضوع مهارت آموزی مشخص میشود البته باید این موضوع در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
کمرئی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تدوین برنامه جامع مهارت آموزی تغییری در ساعات دورههای مهارت آموزی دانشآموزان دارد یا خیر، گفت: سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را به داشتن برنامه جامع مهارتی موظف کرده است بر همین اساس برنامه جامع مهارت آموزی تدوین شد؛ یعنی این برنامه درون ساختار آموزشی فعلی شکل میگیرد بنابراین تغییری در ساعت و برنامه درسی مدارس حاصل نمیشود.
انتهای پیام/