استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس غیردولتی/ شهریه سال آینده به ضرر موسسان است
مجتبی زینیوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره توجه به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس غیردولتی اظهار کرد: قراردادی را با صندوق کارآفرینی امید منعقد کردیم تا به مدارس غیردولتی که از نظر سیستم گرمایشی شرایط مناسبی ندارند کمک کنیم و استانداردهای لازم را کسب کنند.
او ادامه داد: البته مبلغ در نظرگرفته شده برای مدارس چندان بالا نیست و حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان میشود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره اعلام زمان مشخص شدن شهریه سال آینده مدارس گفت: امسال سعی کردیم کار تعیین شهریه را زودتر آغاز کنیم و نیمه دوم دی ورود اطلاعات موسسان به سامانه آغاز میشود تا کار بررسی زودتر آغاز شود و قبل از پایان اسفند ماه شهریه را اعلام کنیم.
ماجرای کیکهای آلوده به قرص در مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش
حجتالاسلام والمسلمین ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: تا زمانی که خلاءها مورد توجه نباشند، پیشرفت نخواهیمکرد.
او ادامه داد: در برخی از پژوهشهای دانشآموزی والدین فعالیت دارند و نقش دانشآموزان کمرنگ است؛ بر همین اساس از خانوادهها میخواهیم که اجازه دهند دانش آموزان، خودشان وارد کار پژوهشی شوند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه معلمان نباید مانع از خلاقیت دانش آموزان شوند، بیان کرد: پژوهش مبتنی بر خلاقیت است و کمکهای بیش از حد مانع از ظهور آن میشود.
حجتالاسلام والمسلمین ذوعلم تاکید کرد: گاهی از دانشآموزان فراتر از برنامه درسی انتظار داریم و موضوعات فانتزی مطرح میشود که فراتر از دغدغه دانش آموزان است.
او با اشاره به اینکه برخی مسائل در نظام آموزشی به رقابت زدگی رسیده است، گفت: هدف این رقابتها آموزش و تعلیم و تربیت نیست و حتی آسیبزننده است باید بگوییم اگر کنکور بگذارد؛ پژوهش در کشور رشد خواهد کرد.
وزارت آموزش و پرورش و مسئولان آن نباید مدرسهداری کنند
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار کرد: بنای اصلی تعلیم و تربیت است، اما آنگونه که باید و شاید به امر تربیت پرداخته نشده است.
او ادامه داد: در کشورها اگر بخواهیم به سمت توسعه برویم، دانش و مهارت میتواند به توسعه منجر شود، داتش عین سرمایه است و توسعه دانایی محور آفرینش دانش و پردازش اطلاعات و نوآوری ضروری است.
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: الان در نظام تعلیم و تربیت به فکر ماهی گرفتن هستیم و آن را توسعه میدهیم، دائم حجم و ساعت اضافه میکنیم، روش و مدلی که در نظام تعلیم و تربیت جلو میرویم باید دید درست است یا خیر.
دانش آشتیانی بیان کرد: چطور یک وزارتخانه ۱۰۵ هزار وزارتخانه را مدیریت کند؛ باید این روش عوض شود، وزرات آموزش و پرورش و مسئولان آموزش و پرورش نباید مدرسه داری کنند، علاوه بر آن کیفیت و برنانه درسی مورد توجه قرار میگیرد، اما نتیجه نمیگیریم، چون تغییر بینش نداریم.
تعطیل شدن مدارس آن هم در نیمه دوم سال موضوع چندان دور از ذهنی نیست؛ موضوعی که هر سال یا به دلیل غلظت بالای آلایندهها در کلانشهرها یا برودت هوا، دانشآموزان را خانهنشین میکند.
اوضاع و احوال امسال متفاوت از گذشته بود و شیوع آنفلوانزای خطرناکی که سراسر کشور را در برگرفته است، عاملی دیگر مضاف بر عوامل قبلی برای تعطیلی مدارس شد تا حدی که حتی برخی استانها چندین روز متوالی مدرسهها را تعطیل کردند تا موج سهمگین بیماری کاهش یابد.
حالا با یک حساب سرانگشتی و با احتساب تعطیلیهای رسمی و کاری تا امروز روزهای فعالیت مدارس ۶۰ روز شده است که از این تعداد، ۱۸ روز در سراسر کشور به طور تجمیعی بنا بر مقتضیات منطقه تعطیل شدند.
هرچند آلودگی هوا آثار نامطلوبی بر سلامت دانشآموزان دارد اما تعطیلی مدارس دردی از این شرایط دوا نکرده و آموزش و پرورش هم در این زمینه تاکنون برنامهای نداشته است و صرفا تابع تصمیم کمیته اضطرار در مورد فعالیت مدارس عمل میکند.
انتهای پیام/