سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوریس جانسون: پارلمان انگلیس اجازه همه‌پرسی مجدد در اسکاتلند را نخواهد داد

نخست وزیر انگلیس طی اظهاراتی گفت که پارلمان این کشور اجازه همه‌پرسی دوم برای جدایی اسکاتلند را نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بوریس جانسون» امروز (پنجشنبه) گفت که پارلمان انگلیس اجاره برگزاری همه‌پرسی مجدد را به اسکاتلند نخواهد داد.

نخست وزیر انگلیس طی اظهاراتی در پارلمان این کشور، همه‌پرسی جدایی اسکاتلند را «تضعیف تمامیت انگلیس» توصیف کرد.

ساعاتی پیش از این اظهارات، «نیکولا استورجن» که حزبش در انتخابات ۱۲ دسامبر (۱۹ آذر) بیشترین کرسی متعلق به اسکاتلند را در پارلمان بریتانیا کسب کرد، درخواستی برای برگزاری همه‌پرسی مجدد به جانسون ارسال کرده بود.

دولت انگلیس  در برنامه کاری منتشر شده برای ۵ سال آینده، طرحی مبنی بر غیر ممکن بودن همه‌پرسی مجدد اسکاتلند را ارائه داده است. با این وجود استورجن در نامه درخواست خود هشدار داده بود که اگر لندن مانع برگزاری همه‌پرسی مجدد شود، اسکاتلندی‌ها هر گزینه‌ای که لازم باشد را در پیش خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید:


هفته گذشته، دفتر نخست وزیری انگلیس با انتشار بیانیه‌ای خطاب به رهبر اسکاتلند نوشت که همه‌پرسی مجددی در کار نخواهد بود و باید به نتیجه همه‌پرسی انجام شده در سال ۲۰۱۴ احترام گذاشته شود.

حزب استورجن در انتخابات اخیر انگلیس، موفق به کسب ۴۷ کرسی در پارلمان شد. استورجن بار‌ها اعلام کرده که مصمم به اجرای همه‌پرسی مجدد است و اسکاتلند در هر صورت از انگلیس جدا خواهد شد.

دولت اسکاتلند پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ میلادی برای استقلال از انگلیس همه‌پرسی برگزار کرد، که در نهایت با رای منفی بیش از ۵۰ درصد رای‌دهندگان اسکاتلندی، این کشور به عنوان بخشی از انگلیس باقی ماند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
انگليسيا بايد با اسكاتلند خداحافظي كنن چون ميخوان اروپايي باشن و خودشونو اروپايي ميدونن