سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در چابهار کمتر از ۶ دهم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در چابهار کمتر از ۶ دهم تخت است بطوریکه برخی مواقع برای بستری بیماران با کمبود شدید تخت روبرو می‌شویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمدمهران امینی‌فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: شاخص میانگین تخت بیمارستانی در کشور یک و ۶ تا یک و هشت دهم به ازای هر هزار نفر است و این شاخص در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان بسیار ناچیز و اندک است.

او  تصریح کرد: زمین بیمارستان قبلی سینا چابهار با همت و همکاری فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری تغییر کاربری و به تجاری تبدیل شده و آماده فروش به سرمایه گذاران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان کلنگ‌زنی شده و نیازمند بودجه ملی و باز کردن ردیف اعتباری مستقل است.

او  با اشاره به اینکه باید وضعیت بودجه‌ای و اعتباری و شرایط سخت اقتصادی را در نظر داشت و براساس واقعیت‌های جامعه حرکت کرد، گفت: منکر کمبود‌ها و مسائل و مشکلات در حوزه بهداشت ودرمان نیستیم، اما تلاش برای کاهش مشکلات علیرغم کمبود‌ها با جدیت ادامه دارد.

 امینی‌فرد بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در مجموع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان را زیر پوشش دارد و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از نظر مساحت و جمعیت زیرپوشش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی ودرمانی و بالابردن شاخص‌های سلامت از اولویت هاست و امیدواریم با بهبود شرایط اعتباری بخشی از مشکلات مرتفع شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار نیز اظهار داشت: بیمارستان امام علی (ع) چابهار از ۲۵ تخت درمانگاهی هم اینک به ۱۹۶ تخت ارتقا پیدا کرده است و با استاندارد‌های کشوری فاصله دارد.

محمود حسین‌بر با اشاره به انتشار تصاویری از بستری شدن بیمار برروی صندلی در بیمارستان چابهار در شبکه‌های اجتماعی گفت: منکر کمبود تخت بیمارستانی نیستم، اما بستری کردن بیمار بر روی صندلی نیز صحت ندارد و به نوعی شیطنت رسانه‌ای است و عکسی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مربوط به بیمار بستری نیست بلکه کسانی هستند که فقط سرم دریافت و به منزل مراجعت میکنند و یا در حد یک ساعت بر روی صندلی به استراحت می‌پردازند.

چابهار نیازمند بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: شهرستان چابهار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر نیامند بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی است، ولی هم اینک کمتر از ۲۰۰ تخت دارد.

رحمدل بامری افزود: بیماران کنارک، نیکشهر، سرباز، قصرقند و یا به نوعی می‌توان گفت از جاسک تا راسک با جمعیت حدوده ۷۵۰ هزار نفر به بیمارستان چابهار مراجعه می‌کنند.

او  ادامه داد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی از خواسته‌های بحق مردم محروم این منطقه است و باید مردم از امکانات لازم و پزشک بهره‌مند باشند تا مجبور به عزیمت به سایر استان‌های کشور نباشند.

فرماندار چابهار گفت: این شهرستان بندری با وجود داشتن فرصت‌های خوب تجاری، اقتصادی و گردشگری متاسفانه از محروم‌ترین نقاط ایران از نظر شاخص‌های بهره‌مندی از آب، آموزش، راه، بهداشت، برق، تلفن و اینترنت است و هنوز شاخص بهره مندی مردم از آب سالم و بهداشتی کمتر از ۲۱ درصد است.

او  تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، تخصیص ردیف ملی برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، اعزام پزشک براساس چارت سازمانی مصوب و تکمیل خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی ودرمانی در چابهار را خواستار شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.