سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کنترل مستمر حجم مخازن سد‌های استان خوزستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت منابع آب از کنترل مستمر حجم مخازن سد‌های استان خوزستان برای جلوگیری از پر شدن مخازن خبر داد.

سیف الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت حجم مخازن سد‌های شهر‌های جنوبی کشور گفت: در حال حاضر آبگرفتگی در سطح برخی شهرهای استان خوزستان گزارش شده است که اینگونه مسائل به خدمات شهری استان مربوط می‌شود.


بیشتر بخوانیدبارش باران به مناطق جنوبی و شرقی کشور می رسد/ هوای تهران سالم است


او با اشاره به اینکه شهر اهواز در مدت سه ساعت بارندگی حدود ۹۰ میلی‌متر بارش را تجربه کرده است، گفت: شهر اهواز فاقد سیستم دفع آب‌های سطحی بوده و خطوط فاضلاب موجود هم بر اساس قوانین و مقررات وزارت نیرو مجزا تعریف شده و جوابگوی دفع آب‌های سطحی نیست.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منابع آب ایران اضافه کرد:خوشبختانه مشکل خاصی از نظر شکسته شدن سد‌های استان نداریم و کنترل حجم مخازن سد‌ها به صورت مستمر در دستور کار قرار می‌گیرد.

آقابیگی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت بارندگی به میزان یکسال میزان سد‌ها پر شده است و از نظر لایروبی رودخانه‌ها هم مشکل خاصی نداریم.

او گفت:در حال حاضر سد‌های استان ظرفیت خالی بیش از ۹ میلیارد مترمکعب را دارا هستند و طبق برآورد مدل‌های موجود میزان حجم ورودی آب به سد‌ها را در اثر بارش‌های مؤثر پیش بینی شده بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.