سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مقصد نظام با گام‌های مصمّم حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مقصد نظام با گام‌های مصمّم حوزه و دانشگاه محقق می‌شود و در این زمینه باید توانمندی‌های این دو نهاد شناسایی و براساس آن‌ها حرکت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست هم‌اندیشی حوزویان و دانشگاهیان شهرستان بوئین‌زهرا گفت: مقصد نظام با گام‌های مصمّم حوزه و دانشگاه محقق می‌شود که در این زمینه باید توانمندی‌های این دو نهاد  را شناسایی و براساس آن‌ها حرکت کرد و همچنین یکی از مبانی محکم در اتحاد حوزه و دانشگاه این است که به وحدت بین علم و دین اعتقاد داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی شواهد موثر و مهمی در زمنیه وحدت حوزه و دانشگاه وجود دارد و امروز وحدت حوزه و دانشگاه اوضاع خوبی دارد که امیدواریم با توان و ظرفیت بیشتری دنبال شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه هر وحدتی شخص و جامعه را به سعادت نمی‌رساند، تصریح کرد: هر وحدتی که غیر از محوریت توحید شکل بگیرد نابودشدنی است و این وحدتِ توحیدی است که برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اینکه ریشه وحدت «حوزه و دانشگاه» با وحدت «علم و دین» به یک معنا است افزود: خیلی‌ها تلاش کردند فضای حاکم بر کلیسا‌ها را به نوعی ترتیب دهند که اشخاص و جامعه یا باید دنبال علم باشند یا دین، که این تصور اشتباهی محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین افزود: پیوند بین علم و دین ناگسستنی است؛ چرا که اولین آیات قرآن کریم هر فاصله‌ای را بین علم و دین بر می‌دارد و جنگی که بین علم و دین به وجود آمده ساختگی و با حیله و نیرنگ دشمنان است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.