سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطهری:

مشارکت در انتخابات مسئله مهمی است/ راه اصلاح بسته نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم باید با شور و شوق در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در کنگره حزب همبستگی که امروز پنجشنبه برگزار شد، اظهار کرد: باید مردم را آزاد بگذاریم خودشان انتخاب کنند و خودشان رای بدهند چراکه مردم اگر یک بار یا دو بار و یا به تعبیر شهید مطهری صد بار هم اشتباه کنند ایرادی ندارد، بلکه رشد اجتماعی ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در شرایط امروز مشارکت بالا در انتخابات بسیار مهم است، گفت: برای مردم سخت است که در این شرایط حوادث رخ داده و میزان نارضایتی‌ها مشارکت بالا داشته باشند، مردم می‌گویند مشارکت بالا تاثیری ندارد، چرا که تصمیمات در جای دیگری گرفته می شود، اما اینگونه نیست.

مطهری تاکید کرد: با همین مجلس و نهادها می توان کارهای بزرگی صورت داد. راه اصلاح بسته نیست، اینکه عده‌ای می‌گویند شرکت نکنیم اشتباه بزرگ است، بلکه ترفند طرف مقابل است.

او با بیان اینکه مردم باید با شور و شوق در انتخابات شرکت کنند، گفت: حوادث آبان ماه اتفاقات بدی بود و باید به وقتش پیگری شود. نباید با انتخابات و صندوق‌های رای قهر کنیم، بلکه می توانیم باید با همین مجلس نمایندگانی را به مجلس بفرستیم و به اصلاح خوبی دست پیدا کنیم.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: ما از ابتدا تعبیر جمهوری اسلامی را انتخاب کرده‌ایم، یعنی شکل حکومت جمهوری و محتوای آن اسلامی است و باید در این مسیر حرکت کنیم به طوریکه دموکراسی در چارچوب احکام اسلامی باشند.

او اضافه کرد: وجود ایدئولوژی هیچ منافاتی با دموکراسی ندارد، ممکن است که در یک حکومت غیر مسلمان تعبیر جمهوری اسلامی تعبیر متناقضی باشد، اما در کشور مسلمان این گونه نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: در قانون اساسی ما مجلس جایگاه و قدرت خوبی دارد به طوری که مجلس می تواند وزرا و رئیس جمهور را عزل کند. به طور مثال نماینده می خواهد وزیر را استیضاح کند، در این شرایط از جاهای مختلف به نماینده فشار می آورند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اما در این شرایط ببینید که نماینده چقدر باید قدرت داشته باشد که در مقابل این فشارها باایستد، با امضای یک استیضاح چنین حمله‌ای به نماینده شدت می‌گیرد که او مجبور می‌شود امضای خودش را پس بگیرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.