سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمام هم و غم دولت، جامعه و خانواده‌ها جستجوی کار برای دانش آموخته‌گان است

مشاور پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت : تمام هم و غم دولت، جامعه و خانواده‌ها جستجوی کار برای دانش آموخته‌گان است در حالی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مدرن با کارآفرینی برای کشورشان شغل ایجاد می‌کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی محبی مشاور پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه بیست و دومین همایش معلم و پژوهنده آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : دانش‌آموخته‌گان غرب نه تنها جویای کار نیستنتد بلکه هر یک چند نفر را به سرکار می‌برند.

او با بیان اینکه غرب با علم بر جهان مسلط شده است، گفت : کشور‌های اروپایی مثل سوئیس با سرمایه گذاری روی علم و پژوهش به مرفه‌ترین کشور جهان تبدیل شده اند.

محبی با بیان اینکه نوع نگاه ما به آموزش باید عوض شود، گفت: آموزش پرورش در ۲ سند مهم؛ تحول بنیادین و مدیریت برنامه ریزی درسی؛ یادگیری کارآفرینی، فناوری، یادگیری مهارت اجتماعی، مهارت زندگی و مهارت تفکر را در کنار سایر گرایش‌ها مانند ریاضی و تجربی در دستور کار قرار داده است.

این مقام مسئول افزود: ما باید دانش آموزانی با تفکر پژوهشی، روحیه و جسارت پرسشگری پرورش دهیم.

او با بیان اینکه در توسعه اول توجه به آموزش نیروی انسانی مهم است، بعد سرمایه گفت: امروز نسلی داریم پرورش می‌دهیم که از پذیرش مسوولیت می‌ترسند چطور می‌خواهیم وارد بازار کار شوند.

محبی با اشاره به اینکه امروزه نقش و تعریف معلم در تدریس عوض شده افزود: دانش آموزان امروز فقط از معلم یاد نمی‌گیرند بلکه متغیر‌ها و یاددهنده جامعه مانند شبکه‌های آموزشی فضای مجازی و ... افزایش یافته و معلم بیشتر می‌تواند به عنوان نقش راهنما، انگیزه دهنده و تسهیل کننده یادگیری مطرح باشد.

مشاور پژوهش و برنامه ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت: دیگر اجبار در یادگیری در دانش آموزان کارایی ندارد باید در یادگیری روی انگیزه و لذت یادگیری، لذت انتقاد و جستجو و پژوهش روی دانش آموزان کار کرد.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.